Articles tabs

Courses tabs (CT)

custom add this

Image: 
Titel:
New Retail Day 2018
Body: 

New Retail Day 2018

-oplev det nyeste nye d. 17. april

Tænk nyt og deltag på New Retail Day 2018 - bliv inspireret af detailhandelsfornyelse, præsenteret af brancheinnovatører fra Danmark og fra hele verden.

Danske kunder tager det sidste nye til sig som aldrig før. De er omstillingsparate og lærenemme, når det gælder en god handel. Dansk detailhandel udfordres af nye udbydere, forbrugervaner og konkurrenter. Og den klassiske butik skal finde et nyt og levedygtigt ståsted.
 
Skal kunderne blive i butikken, kræver det nytænkning og fornyelse.
 
Forbrugerne efterspørger nye servicekoncepter, nye varer, nye kanaler, nye oplevelser, beliggenheder og nye partnerskaber. Nye former for købmandsskab i det fysiske og digitale møde med butikken. 
 
Hør bl.a. indlæg om: 
 

Nye trends og ny købsadfærd:

9.15 - 10.15 Fremtidssikrede detail-økosystemer
Cate Trotter, Founder and Head of Trends at Insider Trends
Hvad er på vej? Førende brands er begyndt at udnytte information på tværs af kanaler fuldt ud. Det handler om meget mere end blot at bestille online og click n’ collect. Cate Trotter vil komme med eksempler på, hvordan detail-økosystemet kan optimeres, øge kundeoplevelsen og bundlinjen samtidigt.
 
 
Nye detailhandelskoncepter:
 
10.15-10.45 Wupti Marketplace - Danmarks alternativ til Amazon
Michael Ejby, Group SVP, Head of E-commerce, Dansk Supermarked Group
Dansk Supermarked satser massivt på eCommerce og digital forretningsudvikling. På online platformen wupti.com  går man nye veje ved at samarbejde og konkurrere på samme tid. Ambitionen er at samle danske webbutikker og skabe et modsvar til Amazon. Baggrunden er, at en stigende del af online handlen forsvinder til udenlandske web-shops, da kunderne i stigende grad søger mod handelsplatforme, hvor de nemt kan shoppe og vælge mellem tusindvis af varer til konkurrencedygtige priser.
 
 
 
10.45 - 11.15 pause
 
Nye kundeoplevelser: 
 
11.15-11.45 Tag ansvar for kundeoplevelsen

Ian Wisler-Poulsen, Customer Experience Manager, Tivoliakademiet

Ian taler om tage ansvar for kundernes oplevelser, og hvordan Tivoli arbejder med Customer Experience Management – CEM. Ian taler desuden om et holistisk perspektiv, at sætte kunden i centrum, og hvordan NPS kan gøres handlingsorienteret. Ian inddrager eksempler fra Tivoli og andre virksomheder, og endelig præsenterer Ian simple værktøjer, som Tivoli anvender for at sikre de gode gæsteoplevelser.

 
Nye forretningskoncepter:
 
11.45-12.15 En ny måde at tænke aftensmad
Eric-Alan Rapp, Co-founder og CEO hos Homemate
Et kvarter i ovnen og en veltilberedt middag er klar.  Homemate er hverken traditionel take away eller dagligvarebutik, men en ny måde at måde at imødekomme den kvalitetsbevidste kunde på i deres travle hverdag. Med friske råvarer ”ready to cook” har Homemate set en åbning i markedet til et nyt forretningskoncept – og har siden 2015 åbnet 10 butikker i hovedstadsområdet.
 
 
12.15 - 13.15 Frokost
 
Nyt image:
 
13.15-13.45 Retail Reinvented - butikkens møde med kunden
Jan-Christian Haxthausen, Senior Lektor og Carina Burhøj, Lektor/Associated Professor, Cphbusiness
Dansk detailhandel har imageudfordringer blandt de digitale natives. Cphbusiness vil præsentere resultaterne af en undersøgelse gennemført blandt 900 fuldtidsstuderende på Cphbusiness. Undersøgelsen viser, hvilke imageudfordringer dansk detailhandel står overfor i relation til at tiltrække de digitale natives som medarbejdere og gøre detailhandlen til deres fremtidige karrierevej. Derudover viser de et foreløbigt resultat af en større analyse af de digitale natives adfærd og hvordan denne vil komme til at påvirke detailhandlen fremover.
 
Ny markedsføring:
 
13.45-14.15 Fra massekommunikation til dialogkommunikation 
Lena Gaarde, CMO hos IKEA om firmaets nye tilgang til: 
 • At være et globalt brand med lokal/national relevans
 • De større krav fra forbrugerne – og hvordan IKEA Danmark imødekommer disse 
 • Værdien i at arbejde med indsigts-baseret kommunikation
 • Hvordan arbejder IKEA Danmark med kundeindsigt for at højne relevansen i kommunikationen med kunderne? 
 
 
14.15-15.00 Gaming indenfor retail - Bilkas nye spilunivers
Alice Monberg, Senior Marketingdirektør, Bilka og Jan-Ulrich Otto, Head of Advertising, Gameloft
Forbrugerne bliver eksponeret for reklame konstant, og da det indtil nu har forgået på annoncørens præmisser, så er det efterhånden kun en negativ oplevelse for forbrugeren. Gamification handler om hvad brugeren har lyst til at bruge deres tid på, og det er meget tydeligt at de ønsker underholdning, hvor de er i fokus og det brandet univers er stillet til rådighed for dem, for at de kan spille/slappe af i en kort periode.
Hvis du ønsker at forbrugeren bliver en bruger af dit univers, så bliver du nødt til at udvikle noget som de gider bruge deres tid på, og det er ikke at kigge på en tvc. De fleste mennesker elsker at lege på en eller anden måde, så inviter forbrugeren ind for at lege med dine brands
 
Bilka, tog konsekvensen af den stigende irritation hos forbrugeren over reklamer, og har udviklet deres eget spilunivers. Resultatet er kommet bag på de fleste. Alice Monberg, senior marketingdirektør, fortæller om deres beslutning om at gå ind gamification, og resultatet indtil nu.
 
 
Pause 15.00-15.15
 
Nye salgsformer og forretningsmodeller:
 
15.15- 15.45 Winefamly
 Thomas Pedersen adm. dir. hos Winefamly
 
 
 
15.45-16.15  Findes fremtidens bilforhandelere?
Adam Erritzøe er Head of Innovation i Semler Gruppen. 
Semler Gruppen er Danmarks største bilimportør og -forhandler. Adam taler om Semlers forventninger til fremtiden og løfter sløret for, hvordan Semler forbereder sig på den. Førerløse biler har potentialet til at forandre markedet og forretningsmodellerne markant, men hvad betyder det her og nu?
 
 
 
16.15 - 16.30 Learnings /Tak for i dag
 
Dagens Moderator: Charlotte Wandorff, Partner, Implement
 
 
 
Programmet er under udarbejdelse og opdateres løbende
 

 

Tidspunkt

Tirsdag 17. april 2018 (Kl. 08.30-17.00)

Kontaktperson

Sted

  • AUDI Gladsaxe
    Turbinevej 1, 2860 Søborg

Partnere

Arrangeret af

  • Dansk Markedsføring & Detailforum

4 Gode grunde

  1. Hør om de nyeste trends og købsadfærd
  2. Forstå hvordan du udvikler nye forretningskoncepter der skaber nye kundeoplevelser
  3. Hør om nye markedsføringstiltag der skaffer nye kunder
  4. Netværk med kunder, kolleger og leverandører i Detail-branchen

Relaterede artikler