Optimale Trade Marketing indsatser har aldrig været vigtigere end det er nu!
For at få succes med Trade Marketing , må du kunne tænke både kæderne og forbrugerne med ind i kampagnerne. Det gælder alle de indsatser og samarbejder der er mellem leverandør og detailhandlere for at sælge varer og ydelser til forbrugerne. Trade Marketing Management er derfor helt afgørende for at fungere på detailmarkedet!
Det konstante krav til positive resultater og løbende udvikling kræver ikke alene forståelse, men også et godt samarbejde med indkøbskontorerne, kæderne og butikkerne omkring hele salgssituationen.
Opbygning:
Trade Marketing Management Uddannelsen består af to moduler af hver to dages varighed. Kurserne har betydelig deltagerinvolvering og der veksles mellem undervisning, cases, diskussioner og opgaver.
Dag 1: Baggrunden, forståelse for helheden og de indbyrdes sammenhænge
• Fremtidens udfordringer i detailbranchen - hvor er mulighederne?
• Marketing opgaver i detailmarkedet - og marketingafdelingens rolle i afsætningsorganisationen
• Effektiv sammenspil ml. salg og marketing
Dag 2: Customer Marketing på hovedkontorniveau - samarbejde med KAM og kontakten på kundens hovedkontor
• Category Management - grundlæggende forståelse
• Effektiv Category Management proces
• Factbaseret viden med markeds- og kædedata
• Fælles fokus på problemstilinger og muligheder
• Optimering af kædekampagner
Modul 2 (14. - 15. juni)
Dag 3: Trade Marketing på butiksniveau - samarbejde med salgschefen og konsulenter i butikkerne
• Category Management på butiksniveau
• Forståelse for potentialer og indsatsmuligheder i butikkerne
• Påvirkning af butikken - med og uden salgskonsulenter
Underviser på uddannelsen:
Klaus Haltrup
Direktør i Gordios Business Building
HD(A), Certificeret Executive Coach.
Akkrediteret i Insights Nordic Discovery
Baggrund fra detailhandlen, markedsanalyser i detailbranchensamt 15 år som seniorpartner i Gordios