Courses tabs

Der er ikke noget indhold i denne kategori

Vælg venligst en anden kategori

custom add this

Image: 
Titel:
Uddannelse i Trade Marketing Management
Body: 

Optimale Trade Marketing indsatser har aldrig været vigtigere end det er nu!

For at få succes med Trade Marketing , må du  kunne tænke både kæderne og forbrugerne med ind i kampagnerne. Det gælder alle de indsatser og samarbejder der er mellem leverandør og detailhandlere for at sælge varer og ydelser til forbrugerne. Trade Marketing Management er derfor helt afgørende for at fungere på detailmarkedet! 

Det konstante krav til positive resultater og løbende udvikling kræver ikke alene forståelse, men også et godt samarbejde med indkøbskontorerne, kæderne og butikkerne omkring hele salgssituationen. 

Rigtigt forankret i den strategiske proces, kombineret med de rigtige teorier og værktøjer – og ikke mindst evnen til at omsætte alt dette til praktisk handling, kan Trade Marketing Management klart forbedre virksomhedens konkurrenceevne. 
 
Uddannelsen i Trade Marketing Management er for dig der: 
  • Er direkte involveret i afsætningen og Trade Marketing opgaver (Marketingchef/-koordinator, produktchef/-assistent, salgsansvarlige, Business Develop Managers, Category Managers, Trade Marketing Managers og tilsvarende jobfunktioner).
  • Rådgiver leverandører og virksomheder, som afsætter serviceydelser eller produkter gennem deltailhandlen. 
  • Uddannelsen kan anvendes for hele retailmarkedet – dvs. både indenfor daglig- og udvalgsvare. 
Dit udbytte:
  • Du vil blive langt mere bevidst om, hvad formålet med dine TM-indsatser er og hermed arbejde målrettet og effektivt med de løsninger, der skal implementeres i samarbejde med handlen 
  • Du vil få indsigt og værktøjer til at opbygge et endnu tættere forretningsudviklende samarbejde med jeres nøglekunder på både hovedkontor og butiksniveau
  • Du får en række værktøjer, der gør dig i stand til at prioritere ressourcerne i en kompleks og dynamisk handel - samt den praktiske anvendelse af dem
  • Du bliver klædt på til selv at kunne arbejde struktureret med vidensdeling og Category Management i praksis
  • Du vil få input og inspiration til at arbejde endnu tættere sammen med dine interne samarbejdspartnere i salg og marketing - være bindeled, skabe den røde tråd til mere optimale indsatser
  • Du får indsigt og inspiration til hvordan du påvirker shoppen i sandhedens øjeblik i butikken

Opbygning:
Trade Marketing Management Uddannelsen består af to moduler af hver to dages varighed. Kurserne har betydelig deltagerinvolvering og der veksles mellem undervisning, cases, diskussioner og opgaver.

 
Modul 1 (3. og 4. maj):

Dag 1: Baggrunden, forståelse for helheden og de indbyrdes sammenhænge
• Fremtidens udfordringer i detailbranchen - hvor er mulighederne?
• Marketing opgaver i detailmarkedet - og marketingafdelingens rolle i afsætningsorganisationen
• Effektiv sammenspil ml. salg og marketing

Dag 2: Customer Marketing på hovedkontorniveau - samarbejde med KAM og kontakten på kundens hovedkontor
• Category Management - grundlæggende forståelse
• Effektiv Category Management proces
• Factbaseret viden med markeds- og kædedata
• Fælles fokus på problemstilinger og muligheder
• Optimering af kædekampagner

Modul 2 (14. - 15. juni)

Dag 3: Trade Marketing på butiksniveau - samarbejde med salgschefen og konsulenter i butikkerne
• Category Management på butiksniveau
• Forståelse for potentialer og indsatsmuligheder i butikkerne
• Påvirkning af butikken - med og uden salgskonsulenter

Dag 4: Shopper marketing - og påvirkningsmulighederne i “sandhedens øjeblik”
• Forstå mennesket bag shopperen
• Viden om shopperen og deres adfærd
• Inspiration til påvirkningsmuligheder i butikken
 

Underviser på uddannelsen:

Klaus Haltrup
Direktør i Gordios Business Building
HD(A), Certificeret Executive Coach.
Akkrediteret i Insights Nordic Discovery
Baggrund fra detailhandlen, markedsanalyser i detailbranchensamt 15 år som seniorpartner i Gordios 

 

Tidspunkt

Onsdag 3. maj fra 09.00 - 16.002017-05-03 09:00:002017-05-03 04:00:00Europe/CopenhagenUddannelse i Trade Marketing Management Optimale Trade Marketing indsatser har aldrig været vigtigere end det er nu!For at få succes med Trade Marketing , må du  kunne tænke både kæderne og forbrugerne med ind i kampagnerne. Det gælder alle de indsatser og samarbejder der er mellem leverandør og detailhandlere for at sælge varer og ydelser til forbrugerne. Trade Marketing Management er derfor helt afgørende for at fungere på detailmarkedet! Nordre Fasanvej 113-115, 2000 FrederiksbergDansk Markedsføring
Torsdag 4. maj fra 09.00 - 16.002017-05-04 09:00:002017-05-04 04:00:00Europe/CopenhagenUddannelse i Trade Marketing Management Optimale Trade Marketing indsatser har aldrig været vigtigere end det er nu!For at få succes med Trade Marketing , må du  kunne tænke både kæderne og forbrugerne med ind i kampagnerne. Det gælder alle de indsatser og samarbejder der er mellem leverandør og detailhandlere for at sælge varer og ydelser til forbrugerne. Trade Marketing Management er derfor helt afgørende for at fungere på detailmarkedet! Nordre Fasanvej 113-115, 2000 FrederiksbergDansk Markedsføring
Onsdag 14. juni fra 09.00 - 16.002017-06-14 09:00:002017-06-14 04:00:00Europe/CopenhagenUddannelse i Trade Marketing Management Optimale Trade Marketing indsatser har aldrig været vigtigere end det er nu!For at få succes med Trade Marketing , må du  kunne tænke både kæderne og forbrugerne med ind i kampagnerne. Det gælder alle de indsatser og samarbejder der er mellem leverandør og detailhandlere for at sælge varer og ydelser til forbrugerne. Trade Marketing Management er derfor helt afgørende for at fungere på detailmarkedet! Nordre Fasanvej 113-115, 2000 FrederiksbergDansk Markedsføring
Torsdag 15. juni fra 09.00 - 16.002017-06-15 09:00:002017-06-15 04:00:00Europe/CopenhagenUddannelse i Trade Marketing Management Optimale Trade Marketing indsatser har aldrig været vigtigere end det er nu!For at få succes med Trade Marketing , må du  kunne tænke både kæderne og forbrugerne med ind i kampagnerne. Det gælder alle de indsatser og samarbejder der er mellem leverandør og detailhandlere for at sælge varer og ydelser til forbrugerne. Trade Marketing Management er derfor helt afgørende for at fungere på detailmarkedet! Nordre Fasanvej 113-115, 2000 FrederiksbergDansk Markedsføring

Kursuspris

  • Medlempris Kr 17 995,00 (Kr 22 493,75 inkl moms)
    ikke medlemspris Kr 19 995,00 (Kr 24 993,75 inkl moms)

Kontaktperson

Sted

  • Dansk Markedsføring
    Nordre Fasanvej 113-115, 2000 Frederiksberg

Arrangeret af

  • Dansk Markedsføring

Relaterede artikler