Articles tabs

Courses tabs (CT)

custom add this

Image: 
Titel:
Aarhus: User Experience Værksted
Body: 

Dette kursus afholdes også i København tirsdag 18. september

For dig der skal tale med eksperter - User Experience Værksted
Mange små og mellemstore virksomheder vælger i dag at operere med et begrænset team, der køber ydelser ind, når der er brug for det. For dem giver det ikke økonomisk mening at have eksempelvis in-house programmører og grafikere til at udvikle virksomhedens kommunikation.

Det stiller krav til virksomhedens kommunikationsmedarbejdere – de skal i stigende grad være gode til at købe specialistydelser ind. Det at skabe større klarhed over virksomhedens brugeroplevelse, eller UX, er et område, som du der arbejder med kommunikation kan tage ejerskab over og bruge som rettesnor, når interne og eksterne samarbejdspartnere skal ledes i den rigtige retning.

Whats in it for me?
Efter værksted i UX

  • vil du være bedre rustet til at møde kunderne hvor de er, med mere målrettede koncepter, produkter og ydelser til følge. 
  • Samtidig styrker du dine forudsætninger for at have dialog med designere, systemudviklere, analytikere, m.fl.

 

Kursets 3-deling

User Experience (UX) kan råt bekrives som en 3-delt disciplin, hvor man gør sit forarbejde, inden man udvikler sin kommunikation. For at kunne implementere målrettede produkter, der rammer kunderne hvor de er, består en stor del af arbejdet i at skabe virksomhedens vidensgrundlag for innovation.
Dette UX kursus er en indføring i den mini-værktøjskasse, som deltagerne efterfølgende kan bruge til at udvikle og indkøbe hjælp til deres UX fremadrettet:

Indsigt

  • Researchtyper
  • Analyseværktøjer
  • Teknikker til at nå dybere i at afklare kundernes behov

Ideudvikling

  • Design Thinking
  • Sketching, konceptudvikling og prototyping

Implementering

  • Informationsarkitektur
  • Indholdsproduktion
  • Brugertests

 

Program
08.30 – 9.00 Godmorgen og velkommen
09.00 – 10.00 Intro til UX + Skab indsigt
10.00 – 11.30 Rammer for ideudvikling
11.30 – 12.00 Eksperiment 1
12.00 – 12.45 Frokost
12.45 – 13.45 Teknikker til konceptudvikling
13.45 – 14.15 Eksperiment 2 
14.15 – 14.30 Kaffepause
14.30 – 15.30 Corporate Entrepreneuership - eksperimenter via UX i modne forretninger
15.30 – 16.00 Afsluttende spørgsmål og tak for i dag

Lidt om underviseren:
Peter Okholm er Cand. Mag i Informationsvidenskab fra Aarhus Universitet, og er specialist i UX og digital produktudvikling og har skabt købsoplevelser for nogle af verdens største brands.

Tidspunkt

Tirsdag 11. september 2018 (Kl. 09.00-16.00)2018-09-11 09:00:002018-09-11 04:00:00Europe/CopenhagenUser Experience VærkstedDette kursus afholdes også i København tirsdag 18. septemberFor dig der skal tale med eksperter - User Experience VærkstedMange små og mellemstore virksomheder vælger i dag at operere med et begrænset team, der køber ydelser ind, når der er brug for det. For dem giver det ikke økonomisk mening at have eksempelvis in-house programmører og grafikere til at udvikle virksomhedens kommunikation.Det stiller krav til virksomhedens kommunikationsmedarbejdere – de skal i stigende grad være gode til at købe specialistydelser ind. Det at skabe større klarhed over virksomhedens brugeroplevelse, eller UX, er et område, som du der arbejder med kommunikation kan tage ejerskab over og bruge som rettesnor, når interne og eksterne samarbejdspartnere skal ledes i den rigtige retning.Centralt i AarhusDansk Markedsføring

Kursuspris

  • Medlempris Kr 3 995,00 (Kr 4 993,75 inkl moms)
    ikke medlemspris Kr 5 495,00 (Kr 6 868,75 inkl moms)

Kontaktperson

Sted

  • Centralt i Aarhus

Arrangeret af

  • Dansk Markedsføring

4 Gode grunde

  1. Teknikker til at nå dybere i at afklare kundernes behov
  2. Sketching, konceptudvikling og prototyping
  3. Informationsarkitektur
  4. Design Thinking

Relaterede artikler