Articles tabs

Courses tabs (CT)

  • Prisregn over unge danske kreative

    Ungdoms-konkurrencen ved D&AD – New Blood – har i år kåret ikke færre end seks teams fra Kreativ Kommunikation på DMJX og en trio fra Reklamelinjen som vindere. Og der er endnu mere at glæde sig over – læs bare med her.

    18. maj 2018
  • Stærk dansk pris-høst i New York

    15 danske shortlister blev vekslet til otte stykker metal – fire af sølv og fire af bronze - ved årets New York Advertising Festival i går aftes. Tre bureauer deler det fornemme rov.

    18. maj 2018
  • Fine danske meritter i New York

    Fire danske bureauer, Carlsberg og LEO Pharma kunne gå fra årets The One Show med Merits. Den eneste "danske" blyant, af bronze, gik til Bacon CPH for IKEA-film instrueret af Martin Werner.  

    18. maj 2018
  • Dansk bureau vinder guld i Rom

    Mediebureauet OMD Danmark vinder Guld i kategorien ’Best Use of Programmatic’ til Festival of Media Global Awards 2018 med en fremragende case for Volkswagen.

    16. maj 2018
  • DK’s skarpeste award-hjerne søges

    Creative Circle Award kårer i år en ”Creative Circle Champion” og skyder dermed jagten på Danmarks skarpeste award-hjerne i gang. Og der er store præmier på spil - herunder ikke mindst en plads i næste års jury. 

    15. maj 2018
  • Dansk trio i Future Lions-finale

    En kreativ trio med studie-afsæt i Reklamelinjen er shortlistet ved den prestigefulde konkurrence Future Lions, der løber af stablen i Cannes i næste måned. Se casen her.

    15. maj 2018
  • Her er årets danske VM-dommere

    Liquidminds og Anthill Agency leverer profiler til jury-hvervet under VM i reklame, mens profiler fra Radius, & Co., Publicis og Robert/Boisen & Like-minded er med til at udvælge, hvilke arbejder der shortlistes.

    09. maj 2018
  • Prisregn over Hummel og Envision

    Et foreløbigt to år gammelt parløb mellem Envision og Hummel ser ud til at have ramt en international kreativ nerve. Seneste anerkendelse lyder på hele fire Clio Awards.

    04. maj 2018
  • 9 gange platin til danske kreative

    Resultaterne fra den kreative pris Muse Creative Awards indløb forleden, og det blev til hele ni gange platin til danske kreative, annoncører og bureauer. Se hvem her.

    02. maj 2018
  • Årets Rambuk fornyr sig

    Dansk Markedsføring uddeler for 14. gang Årets Rambuk, der hylder de bureauer og annoncører, som sætter en høj standard for det mediestrategiske arbejde. Og nu er det tid til at sende de bedste danske cases ind til bedømmelse.

    01. maj 2018
  • 4 Wood Pencils til Danmark

    D&AD er efter flere kreatives opfattelse det sværeste award-show at triumfere ved. Ganske enkelt fordi der uddeles færre statuetter. Derfor er det fornemt, at fire danske bureauer fik hver sin Wood Pencil med hjem fra London.

    26. april 2018
  • Her er top-5 til Creative Circle

    Der er sket en markant stramning i toppen af shortlisterne til Creative Circle Award 2018. De fem bedste bureauer står for næsten 49 pct. af finalepladserne, mens &Co. og &Co. Productions er noteret for knap 25 pct.

    26. april 2018
  • Hele 4 danske D&AD Pencils

    Et af verdens tungeste award-shows har udvalgt fire danske cases til statuetter. I D&AD hedder de Pencils. Farven på blyanterne får vi dog først i morgen.  

    25. april 2018
  • Digital og Direct shortlisterne fra Creative Circle kommer her

    Efterfølgeren til Google Sheep View er af international klasse, de unge har internationalt niveau, og Direct-disciplinen er under voldsom forandring, lyder dagens CCA-kommentarer.

    25. april 2018
  • CCA: Her er de første shortlister

    Der er sket et markant fald på +20 pct.  i antallet af shortlistede arbejder i Design-kategorien til Creative Circle Awards. "Vi må nok gribe i egen barm og indrømme, at vi kunne være bedre til at kommunikere ud i de rigtige fora, at CCA nærmer sig", siger Jan Andersen fra CCA.

    24. april 2018
  • Her er DDA-vinderne

    DDA-juryformand Kim Jong Andersen peger på mindst to danske arbejder i verdensklasse. I øvrigt er han imponeret over kvaliteten af indsendelserne til Danish Digital Awards og en endnu bedre udnyttelse af teknologien end sidste år.

    19. april 2018
  • DDA: Reklame-barren er løftet

    I morgen kåres årets vindere ved Danish Digital Award, og den nye kategori, Purpose & Impact, har været blandt de mest populære målt på indsendelser. Formanden for jurygruppen, Simon Ryhede, mener at barren for meningsfuld reklame er løftet.

    18. april 2018
  • Unge løve-teams klar til Cannes

    Så er der sat navne på de fire unge, kreative teams, der skal til Sydfrankrig og forsvare de rød-hvide farver ved Cannes Lions’ ungdomskonkurrence, Young Lions, til sommer. Og årets danske Roger Hatchuel Academy-deltager er fundet.

    17. april 2018
  • Fem danske cases i New York-finale

    Tre danske bureauer har tilsammen sikret sig hele 15 finalepladser ved den prestigefulde prisfestival New York Festivals Advertising Awards.

    16. april 2018
  • Danske bureauer i fin finale

    The One Show har offentliggjort årets finalister, og flere danske bureauer: Mindshare, Very Patchwork, Kontrapunkt og Norgram, er med i det fine selskab. Dertil kommer Carlsberg og LEO Pharma.

    16. april 2018