Euro Effies, hvor der uddeles priser til de mest effektive tværnationale marketingindsatser i Europa, har offentliggjort årets 38 finalister, og blandt dem er to danske.

Det gælder i begge tilfælde den internationale design-virksomhed Bolia, der er i finalen i kategorierne: " Brand Re-vitalisation" og "Consumer Goods”.

Dermed bliver det måske fem på stribe for Bolia, der har høstet hæder ved de seneste fire Euro Effie-prisuddelinger, der arrangeres af den europæiske organisation EACA (European Association of Communications Agencies).

- Vi er naturligvis meget stolte over at være shortlistet til Euro Effie igen i år og dyste mod nogle af verdens stærkeste brands i to seje kategorier, siger Lars Lyse Hansen, CEO i Bolia.

- Det er meget givende for os alle her hos Bolia, og vores gode partnere hos UncleGrey og Low Studio, at få international anerkendelse for vores fælles passion for kreativitet, og ikke mindst for de konkrete resultater som vores samarbejde har skabt. Det inspirerer og motiverer os til at udforske kreativiteten yderligere, og styrke vores internationale indsatser og resultater fremover, fortsætter han.

Glæde hos UncleGrey

Uncle Grey er som nævnt bureauet bag de shortlistede arbejder, og finalepladsen glæder naturligvis Lars Samuelsen, Chief Strategy Officer & Head of Digital hos Grey Nordic, der i disse dage også kan glæde sig over shortlister til bureauet ved VM i reklame, Cannes Lions.

- Hos Euro Effies er det de effektive kampagner, der hædres, så den award er vi altid glade for at blive shortlistet til, siger Lars Samuelsen.

Om de danske shortlister veksles til guld, sølv eller bronze offentliggøres den 16. oktober i Bruxelles, og du kan se hele shortlisten her.

Juryerne ved Effie Awards består af personer fra såvel annoncør- som bureausiden fra hele Europa, og du kan læse meget mere om prisen og juryerne her.