Den 10. udgave af Festival of Media Global Awards blev mandag aften afholdt i Rom på Rome Cavalieri, og her triumferede OMD Danmark på fornemste vis.

OMD var i øvrigt eneste danske bureau med en shortlist for indstillingen ’The Volkswagen In-Market project’ i kategorien ’Best Use of Programmatic’. 

Kategorien ’Best Use of Programmatic’ belønner arbejde, der demonstrerer den mest innovative brug af teknologi i det programmatiske indkøb, og som har leveret stærke forretningsresultater for kunden. 

Og casen viste sig at være superb, thi OMD Danmark løb med en af de få og eftertragtede Guld-statuetter, og dermed kan bryste sig af at være best-in-class i kategorien på Globalt plan. 

– Vi vandt, fordi vi skabte et setup for Volkswagen, der mere præcist målretter og rapporterer imod forbrugere, der rent faktisk er i markedet for en ny bil, og ikke bare synes biler er spændende, siger Bo Damgaard, adm. direktør, OMD Danmark. 

Fremragende resultater

– Sammen med vores online survey-udbyder, der bruges til at måle demografisk dækning og frekvens for Volkswagen-kampagner, har vi konstrueret en tilgang, hvor survey-udbyderens eksisterende panel bruges til at opnå et bedre ’seed audience’ til brug for twinning (også ind i ’walled gardens’), og til at skabe en bedre valuta til at vurdere effektiviteten af Volkswagen’s kontinuerlige programmatiske indkøb. 

– Samlet set har vi gennem en optimering imod CPM-ii (Cost per thousand impressions-in market – in view, red.) drevet omkostningerne ned i index 72, mens den totale in-market impression share er steget med programmet fra 15 pct. til 22 pct. 

– Endelig er Volkswagens cost per action (CPA) blevet banket ned i index 58. Alt i alt fremragende resultater, slutter Bo Damgaard. 

Award-showet i Rom er globalt, idet der indløb indstillinger fra 53 lande. Festival of Media Global Awards er dedikeret til evolutionen af media, og fejrer det bedste indenfor medietænkning og - kommunikation på tværs af hele verden. 

Hvert år bedømmes alle indstillinger af en særdeles innovativ og respekteret jury bestående af brandannoncører og industrieksperter, der kigger på det bedste arbejde indenfor ’Media, Insight, Technology & Content’.