Det kreative team Niklas Hultquist og Frederik Voetmann fra Robert/Boisen & Like-minded fik for et par år siden en idé om, at det kunne være sjovt at konkurrere om hvem, der kunne gætte flest vindere i forbindelse med Creative Circle Award. 

Nu realiseres deres idé i form af en mobilløsning, der skal føre til kåringen af årets ”Creative Circle Champion” på selve awardshowet den 25. maj – og der er interessante præmier på spil:

Vinderen kan glæde sig over intet mindre en plads i næste års jury, et rejsegavekort til Spies på 5.000 kroner og to billetter til kreativitetskonferencen THIS. 

Også taberen er der tænkt på: Vedkommende får en tur på Reklamelinjen, så de kreative sanser kan skærpes lidt bedre til næste år…

Sjov – men også dybere indsigt

De to idémænd, Niklas Hultquist og Frederik Voetman, fortæller, at tanken faktisk opstod ud fra et ønske om, at folk i branchen skulle sætte sig lidt mere ind i de mange spændende cases, der shortlistes:

- Vi startede det helt primitivt op som en aktivitet med nogle excel-ark, afkrydsning og manuel optælling. Vi oplevede, at folk fik en dybere indsigt i alt det fine arbejde, og at det blev endnu sjovere og mere involverende at overvære selve showet. 

Søren Christensen, partner hos Robert/Boisen, supplerer: 

- Vi havde en snak om, om man ikke kunne lave en udgave, så alle kunne spille med. Det kunne være en sjov måde at se hvem, der har mest styr på de forskellige kategorier rundt på bureauerne og skabe lidt mere engagement i forbindelse med arrangementet.

Håber på øget engagement

Så man besluttede sig for at præsentere konceptet for CCA’s bestyrelse, og her var man begejstrede for ideen.  

- Vi ønsker at sætte fokus på den bedste danske kreativitet. Det går lynhurtigt på selve aftenen, så da Robert/Boisen & Like-minded præsenterede idéen slog vi til, siger CCA-formand Dorte Nielsen og tilføjer:

- Det er en sjov måde, at få branchen til at dykke ned i shortlisterne og få et bedre indtryk af det forskellige arbejde. Og så håber vi også, at det kan give øget engagement på selve aftenen. 

Og det skulle der være basis for: I løbet af selve showet vil publikum løbende blive orienteret om, hvem der fører, hvilket bureau der klarer sig bedst, osv. 

Alle kan være med

Selve konceptet ”Creative Circle Champion” er en simpel mobilløsning, hvor man kommer på rundtur i 15 af kategorierne på tværs af de fire hovedkategorier Advertising, Digital, Direct ogDesign

Og det er nemt at være med: Man åbner CCA’s website og tilgår spillet her.

På sitet indtaster man navn og mobilnummer, får sin ”tipskupon” via SMS og så gætter man ganske enkelt på, hvilke arbejder, man tror, der vinder en cirkel og hvilke, der ikke gør.

Der bliver ikke skelnet mellem guld, sølv og bronze og der er ét point pr. rigtigt svar. 

Der er deadline kl 16:00 tirsdag den 22. maj, alle kan deltage (dog kun én gang) - også selv om man ikke deltager til selve awardshowet den 25. maj. 

Så det er bare om at gætte med. For som Dorte Nielsen siger:

- Vi håber, folk synes, det er sjovt og har lyst til at lege med. Det kan jo være, at det bliver en tilbagevendende begivenhed.