Sidste år vandt Envision og Hummel sølv for "All White"-kampagnen for fodboldlandsholdet ved det internationale awardshow Clio Sports, men i år blegner 2017-scoringen næsten, for denne gang har parterne snuppet ikke færre end fire priser ved awardshowet.

En guld, to sølv og en bronze - endda for tre forskellige kampagner.

- Vi sender ikke ind til ret meget, så det er bare skønt når det lykkes – især når vi er oppe mod så store internationale brands og bureauer, som det er tilfældet her, siger Envision-direktør Mona Juul og tilføjer, at alle på bureauet er stolte af anerkendelsen.

De fire priser fordeler sig som følger:

- Guld til The Sex Change i kategorien Medium Innovation

- Sølv til The Sex Change i kategorien Public Relations

- Sølv til Pay With Peace i kategorien Events/Experiential

- Bronze til The Great Grass-plantation i kategorien Public Relations.

Purpose før det blev moderne

Peter Boe, der er Senior Copywriter hos Envision og en af de centrale kreative kræfter bag vinderkampagnerne, siger:

- Nogle synes måske, det er blevet en kliché at takke kunden, men vi er altså meget taknemmelige for, at Hummel har viljen og modet til at investere i kommunikation, der skiller sig ud, siger han og tilføjer:

- Ikke mindst fra de store sportsbrands, der groft sagt er lidt nogle starfuckers med Ronaldo, Messi og Federer alle vegne. Og fred være med det, men sport kan også mere end det.

Hvad mener du?

- At sport kan gøre en forskel, og af samme grund har Hummel en vision, der hedder ”Change The World Through Sport”. Altså et purpose, der var på plads længe før, purpose blev moderne, og som i dag kommer til udtryk i mindst to af de tre Hummel-arbejder, der lige er blevet belønnet med en Clio.

Se kåringerne af de danske kampagner på Clio Sports vinder-site her:

- The Sex Change (Guld og Sølv

- Pay with Peace (Sølv

- The Great Grass-plantation (Bronze)