Så er det blevet tid til at indstille de bedste mediestrategiske cases til bedømmelse. Den allerbedste opnår titlen Årets Rambuk, men der er også otte kategorier under Grand Prix’en.

I år uddeles Rambuk-statuetter i et par helt nye kategorier, der er med til at afspejle den udvikling, branchen befinder sig i. 

Effekt Prisen er blevet delt i 2 og uddeles til kampagner med et mediebudget henholdsvis over og under 1 mio. kr. 

– Det sker for at sikre et bedre sammenligningsgrundlag på tværs af kampagnerne. Det er jo vanskeligt at sammenligne de store kampagner med budgetter i millioner og de små, spidse, der rammer plet med få midler, siger Thomas Wahl, juryformand og direktør i Dansk Markedsføring. 

Vi bør huske at eksperimentere 

Andre fornyelser?

– Det ligger i Rambukkens DNA at inspirere og udfordre alle, der arbejder med mediestrategi og rådgivning, så derfor finder vi det naturligt at introducere en pris, som netop fokuserer på det eksperimenterende. Den kalder vi for Eksperimental Prisen. 

– Og endelig allokeres et stadig større del af mediebudgettet til native advertising, og vi ønsker at hylde dem, der bedst har formået at skabe betalt indhold, og som kreativt og innovativt øger målgruppens oplevelse på mediet, hvad enten der er tale om print, digital, video eller audio. 

Og udgangsreplikken er?

– Vi oplever en betydelig brancheglidning i disse år, og vi ønsker at sikre, at Årets Rambuk fastholder, men også udvider sin position som en attraktiv award for branchen. Det mediestrategiske arbejde er og bliver en værdifuld disciplin, som øger den kommercielle kommunikations effekt, slutter Thomas Wahl.

Der er åbnet for indstillinger nu, og ønsker din virksomhed eller bureau at få fingrene i årets statuette, kan I indstille jeres arbejde nu. Er man hurtig, er der fine rabatter at hente.