I dag lancerer undertøjsbrandet Björn Borg en særlig outdoorkampagne, hvor en mandlig undertøjsmodel fremviser et stort, snoet overskæg.
Overskægs- kampagnen er et led i Björn Borgs partnerskab med den globale sundhedskampagne Movember, der arbejder for at sætte ansigt på mænds sundhed.

Movember - en sammentrækning af Moustache og november og målet er, udover at sælge mere undertøj, at rejse penge til kampen mod prostatakræft.
Reglerne er simple: Opret en profil på movember.com, start glatbarberet den 1. november, lad overskægget gro hele måneden og få din famille, venner og bekendte til at donere penge til dit overskæg. Pengene, der doneres, går til en global forsknings- og handlingsplan inden for prostatakræft, som er den mest udbredte alvorlige kræftform blandt danske mænd. Læs m
Kampagnen, der har kørt i lande som Australien, USA, Canada og England, lanceres i år for første gang officielt i Danmark, og udover Björn Borg har en række kendte danskere, som musikeren Simon Kvamm og sportsstjerner som Thomas Sørensen og Mikkel Hansen valgt at lægge ansigt til sundheden i november.
Ny tagline og overskæg hos lokale forhandlere
Kampagnen er samtidig startskuddet på den nye tagline: ”Björn Borg says JA to” og den nye kommunikationsstrategi, der ganske enkelt går ud på, at brandet vælger at sige ”JA” til emner og projekter, der fortjener særlig opmærksomhed.
- Brugen af overskægget som kommunikationsmiddel i Movember synes vi har en kant, der matcher vores brand virkelig godt. Humor er en central del af Björn Borgs univers og Movember er en humoristisk kampagne med fokus på en alvorlig og meget vigtig sag, som vi gerne vil støtte op om. Linket mellem Björn Borg som Underwear brand og Movembers fokus på prostatakræft består desuden i at vores herreunderbukser omgiver den del af kroppen, hvor sygdommen starter. Men lækker indpakning er jo desværre ikke nok og derfor bakker vi nu op om Movember, siger Bo Storm, kommerciel direktør for Björn Borg.  
Samtidig understreger Bo Storm, der selv anlægger et overskæg i november, at det er centralt for Björn Borg at aktivere deres egne medarbejdere og samarbejdspartnere. Derfor er der stor sandsynlighed for, at drenge og piger i november måned vil blive betjent af en ekspedient med et spirende overskæg, når de køber underdrenge, da Björn Borg er i gang med at rekruttere Movember-ambassadører blandt ansatte hos Björn Borg-forhandlere i Danmark.
Björn Borgs outdoorkampagne kører i uge 43, og aktiveringen hos forhandlerne løber i hele november. Björn Borg giver samtidigt alle mulighed for at støtte Movember med en 1 krone. Alt man skal gøre er at ”like” deres Facebook-side, som giver en krone for hvert nyt like til og med 30. november.
Movember er en sammentrækning af ordet mo (australsk slang for overskæg) og november. Hvert år i november beder Movember mænd over hele verden om at anlægge overskæg for at skabe opmærksomhed og indsamle vigtige midler til støtte af mænds sundhed. På verdensplan har Movember ambassadører som Kylie Minogue, Hulk Hogan, Muse, Ruud Gullit m.fl. På verdensplan har mere end 1 million mennesker deltaget i Movember. Siden 2003 har Movember indsamlet 120 millioner euro til kampen mod prostatakræft. Pengene går til Movembers Global Action Plan (GAP), hvis mål er at accelerere forskningen i prostatakræft gennem et globalt forskningssamarbejde.
Du kan læse mere om kampagnen
her.