Articles tabs

Courses tabs (CT)

  • Solidt og skuffende fra bureauer

    To af landets største designbureauer kom meget forskelligt ud af seneste regnskabsår. Kontrapunkt leverede solidt, mens Designit slider med markante røde tal på bundlinjen.

    22. juni 2018
  • PR skal professionaliseres

    Nu skal PR-disciplinen professionaliseres, mener de hos Hypefactors, der med en AI-baseret softwareplatform gør PR-effekten målbar. Ledelsen i Wunderman spiller en central rolle.

    22. juni 2018
  • Stor fond vælger bureau

    Innovationsfonden, der årligt uddeler 1,4 mia. kr. har valgt Dwarf som digital samarbejdspartner.

    22. juni 2018
  • Digitalt bureau opruster i Norden

    Artefact, der bl.a. rummer det tidligere Netbooster, opruster kraftigt i Norden. 12 nye medarbejdere er kommet til i år, heriblandt en dansk seniorprofil, der er ny Head of Paid Media i Artefact Norden.

    21. juni 2018
  • Bureau fortsætter fremgangen

    2017 blev et godt år for Holm Kommunikation, der ligesom året før voksede både på top og bund. Især efterspørgslen efter digitale løsninger har været markant og vil fortsat være et fokusområde.

    21. juni 2018
  • Småkage-kæmpe vælger bureau

    Fødevarevirksomheden Bisca, der bl.a. står bag Karen Volf-brandet, har valgt et nyt bureau til at markedsføre alle sine brands i Danmark og internationalt.

    20. juni 2018
  • The North Alliance har fået ny ejer

    Finske CapMan har solgt sin ejerandel i det nordiske bureaunetværk The North Alliance (NoA) til norske Norvestor for et ikke oplyst beløb. Dermed får bl.a. danske &Co. nye ejere. 

    19. juni 2018
  • Ungt bureau har vind i sejlene

    I november sidste år fusionerede to små Aarhus-bureauer og blev til bureauet med det korte navn U. Og det var en glimrende idé, for siden da er kunderne strømmet til.

    18. juni 2018
  • Dentsu Aegis stærkt ud af 2017

    Dentsu Gruppen kom fornuftigt ud af 2017 herhjemme. “Meget tilfredsstillende”, konkluderer den danske CEO, Mads Bredal, der bl.a. peger på tilgang af nye kunder og en succesfuld fusion med Magnetix som forklaring.

    15. juni 2018
  • Mediabrands havde et mellemår

    Selskaberne under Mediabrands-paraplyen er i gang med en konsolidering, og det sammenholdt med en mistet betydelig kunde ultimo 2016 kostede på bundlinjen, fortæller Michael Thim.

    15. juni 2018
  • Grey havde et godt år i Danmark

    Det internationale WPP-bureau Grey, der herhjemme omfatter UncleGrey og GreyWorks, kom stærkt ud af 2017. I alt blev det til otte mio. kr. på bundlinjen.

    14. juni 2018
  • Bureau tjener igen penge

    Efter nogle svære år tjener fusionsbureauet TBWA & BBDO igen penge efter markant fremgang. ”Vi har fået et pusterum, men skal stadig kæmpe fra projekt til projekt,” siger Erich Karsholt.

    13. juni 2018
  • Blackwood Seven går i drift nu

    Investorerne tror på Blackwood Seven, og har samlet tilført selskabet 250 mio. kr. over fem år. ”Salget går den rigtige vej, grundplatformen er på plads, og vores cash-flow i 2018 bør være positivt”, siger Carl Erik Kjærsgaard.

    13. juni 2018
  • Bureau tjener igen 4 mio. kr.

    Marketsquare sejler solidt videre. For tredje år i træk lægger bureauet 4 mio. kr. på bundlinjen, mens toplinjen voksede med 13 pct. fra 2016 til 2017. ”Det er tilfredsstillende og efter planen,” siger Jens Thrane-Møller.

    12. juni 2018
  • Lille bureau til kamp for ansvar

    Det unge iværksætterbureau Third Dot vil gøre verden til et bedre sted og søsætter derfor en netværks-event om integration til fordel for Læger uden Grænser. Google Succes Online har meldt sig under fanerne.

    12. juni 2018
  • Radius dropper Kommunikation

    Bureauet Radius Kommunikation har fået flere internationale kunder samt et bredere strategisk fokus. Derfor slettes Kommunikation fra navnet.

    11. juni 2018
  • Dansk bureau opruster igen i UK

    Det går godt for danske Mindjumpers i Storbritannien, og nu åbner bureauet sit andet britiske kontor. En tidligere Director for Arla UK skal stå i spidsen for den engelske forretning.

    11. juni 2018
  • Bureau lukker efter 15 år

    Det prisbelønnede bureau 2+1 Idébureau, der især har haft fokus på oplevelsesdesign og -branding, har drejet nøglen om. Det fremgår af bureauets seneste årsregnskab.

    08. juni 2018
  • OMG og Agillic indgår alliance

    Omnicom Media Group og Agillic indgår strategisk partnerskab i Norden for at udnytte kundedata og fælles kompetencer bedre. Målsætningen er relevant og præcis personaliseret kommunikation. 

    08. juni 2018
  • Responsive fik en lille lussing

    Lukningen af bureauets største kunde og en sanering af kundeporteføljen kostede på toplinjen i 2017, og egenkapitalen er på -8 mio. kr. Omvendt glæder direktøren sig over tilgangen af nye kunder og en markant øget kundetilfredshed.

    08. juni 2018