Articles tabs

Courses tabs (CT)

  • Marvelous bliver nyt reklamebureau for Scandlines' grænsehandel

    Sværvægteren inden for grænsehandel, Scandlines’ BorderShop, entrerer med Marvelous i både Danmark og Sverige.

    13. august 2018
  • Bureaubranchen voksede med 455 mio. kr. i 2017

    Men goderne blev ulige fordelt blandt forskellige bureautyper. De digitale bureauer trækker væksten og er nu den største bureaugruppe

    10. august 2018
  • Aarhus-bureau holder stærkt fast i vækstsporet

    Heyday vokser endnu engang – og ikke mindst på bundlinjen, der blev løftet betragteligt

    10. august 2018
  • Online-bureau åbner i Sverige og henter MediaCom-chef

    Det danske bureau s360, som Egmont købte sig ind i fjor, åbner nu et svensk datterselskab med kontor i Malmø. I den forbindelse er MediaCom-CCO hentet til bureauet.

    08. august 2018
  • Jysk bureau rebrander københavnsk afdeling

    Skanderborg-bureauet RelationMedias knap et år gamle kreative afdeling i København er kommet så stærkt fra start, at den nu bliver til et selvstændigt bureau under navnet Relevant.  

    08. august 2018
  • Apotek skifter online-gear med nyt bureau

    Online-apoteket Apopro.dk, som har taget kampen op med det etablerede apotekermarked herhjemme, indgår nu et samarbejde med et stort digitalt bureau, der skal løfte virksomhedens Google-investering.

    07. august 2018
  • Danske Lotteri Spil vælger mange nye bureauer

    Danske Lotteri Spils store pitch er afsluttet, og det blev til nyvalg over hele linjen. To nye bureauer samt en ny bureau-konstellation afløser Hjaltelin Stahl på Lotto samt Vikinglotto & Eurojackpot og & Co. på Quick og Keno.

    06. august 2018
  • To jyske bureauer slår sig sammen

    /*-->*/ De senere år har budt på flere konsolideringer i bureaubranchen, og nu sker der igen noget, da Buchs fra Randers og Skabertrang fra Silkeborg slår sig sammen for at blive stærkere.

    06. august 2018
  • Smukfest genvælger Aarhus-bureau

    Smukfest samarbejder igen i år med e-handelsbureauet No Zebra, der i år har skabt såvel den visuelle identitet som det digitale design og platformen for festivalen, der løber af stablen i denne uge.  

    06. august 2018
  • No Zebra åbner kontor i København

    Det aarhusianske e-handelsbureau No Zebra får flere og flere kunder på Sjælland og åbner nu kontor i Kødbyen i København. Målsætningen er at rekruttere 3-5 medarbejdere i 2018.

    01. august 2018
  • Bycyklen får en digital make over

    Fremover skal det være endnu nemmere at tage en tur på en af de hvide bycykler, der i stigende grad præger gadebilledet i Købehavn. Det skal et nyt samarbejde med bureauet Dwarf sørge for.

    13. juli 2018
  • Populær mobil får dansk bureau

    Nyvalgt bureau skal bidrage til at gøre OnePlus til den foretrukne Android-mobil på det danske marked. Første opgave er allerede løst med succes, og nu skal der hentes yderligere markedsandele.

    12. juli 2018
  • Designa satser på bureau-søstre

    Den danske køkkenvirksomhed Designa strømliner nu sin digitale forretning med nye retail-data – bag operationen står de to bureauer Marvelous og IUM.

    10. juli 2018
  • NORD DDB går styrket ind i 2018

    Bruttoresultatet steg i 2017 med cirka tre pct. hos DDB, i dag NORD DDB, men flytning fra Bredgade og et mindre fald i nettoomsætningen hos både bureauet selv og Spoiled Productions giver et fald på bundlinjen. 2018 tegner lyst.

    06. juli 2018
  • Dansk marketing-bureau solgt

    Det danske online marketing-bureau QuantAds bliver en del af det globale, digitale bureau Dept Agency, der har hovedsæde i Amsterdam. Opkøbet ses som en vigtig del af virksomhedens ekspansionsplaner på det nordiske marked, og ledelsen fortsætter i Danmark.

    06. juli 2018
  • Kontrapunkt får ny ledelse

    Designbureauet Kontrapunkt siger farvel til adm. dir.-titlen – og dermed til Rikke Nalepa Olesen - og overlader den øverste ledelse til Philip Linnemann, der får titel af Executive Creative Director, og Flemming Mortensen, der tiltræder en nyoprettet stilling som COO.

    05. juli 2018
  • Mia-opkøb styrker nordisk retning

    Med opkøbet af den globale data-marketing virksomhed Acxiom får IPG Mediabrands, der herhjemme rummer bl.a. IUM, Marvelous, Cadreon og Reprise, et nyt familiemedlem. ”Det styrker den retning, vi allerede har sat i Norden”, siger Chief Digital Officer Michael Ingemann fra Mediabrands.

    05. juli 2018
  • Bureau designer for insekt-juice

    Det danske juice-brand Syngja går nu bredt ud med en ny serie af drikkevarer tilsat fårekyllinger. Everland har hjulpet med alt fra positionering og navngivning til identitet og emballagedesign.

    05. juli 2018
  • Bureau siger farvel til Danmark

    Mindre end et år efter, at Hill+Knowltons og Burson-Marstellers danske kontorer officielt blev til Halo.agency – og få måneder efter, at også Cohn & Wolfe blev en del af set-up’et – har WPP-ledelsen besluttet at lukke bureauet ned i Danmark. 

    04. juli 2018
  • Falcon halverer underskuddet

    Vækst prioriteres fortsat højere end overskud, lyder det fra ledelsen hos Falcon.io, som tidligere i år købte Komfo. Selskabet lander da også et solidt minus på bundlinjen - omend et markant mindre et af slagsen end sidste år.

    02. juli 2018