I en tid der ellers har været præget af opkøb og fusioner i bureaubranchen, vokser der heldigvis også nye spillere frem på bureau-markedet.

Som nu i Aalborg, hvor virksomheden Apropos Bureau har set dagens lys: Et lille bureau, foreløbig kun bestående af tre mand, men med ambitionerne i orden:

Bureauet satser således på at levere alt fra visuel identitet og kreative kampagner over administration af sociale medier og til online aktiviteter som e-mail-marketing - hvortil kommer kommunikationsydelser.

Og centralt i bureauets måde at arbejde på, lyder det fra stifter og kreativ direktør i det nystartede Apropos Bureau, Mads Mathiasen, er at tale et sprog, der er til at forstå:

- Der er ingen tvivl, når jeg taler med beslutningstagerne i de virksomheder, jeg samarbejder med. Mange har ikke indsigt i, hvad Content Marketing, SoMe, Influencer Marketing osv. egentlig betyder, og de føler sig blæst bagover af de smarte og uigennemskuelige begreber inden for markedsføring, siger Mads Mathiasen og tilføjer:

- Jeg oplever, at der er et stort behov for relevant, transparent dialog mellem reklamebureauet og beslutningstageren. Kort sagt: At der kommunikeres i øjenhøjde, siger Mads Mathiasen, der i øvrigt har en fortid som marketingchef hos virksomheden Bellevue, der arbejder med events og oplevelser.

Digitalt og analogt

Udover at slå på gennemskueligheden, oplyser Mads Mathiasen, at det nye bureau kommer til at fokusere både analogt og digitalt. For som han siger: På trods af den stigende digitalisering, er fysisk reklame i form af skilte, flyers, annoncer osv. stadig aktuelt.

- Det er jo tydeligt for os alle, at der er fysisk reklame over alt. Stort set alle større butikskæder har tilbudsaviser, og der er trykt reklame i form af fx emballage og skilte. Aldrig er der blevet lavet så mange tilbudsaviser som nu, siger Mads Mathiasen og tilføjer:

- Når det er sagt, er digital markedsføring også en stor del af vores arbejdsområde. De fleste virksomheder er på forskellige sociale medier og har også en hjemmeside, og her byder vi naturligvis også ind med skarpe kompetencer. Vi vil være den troværdige samarbejdspartner, der sikrer, at der er en rød tråd i både fysisk og online reklame ved vores kunder.

Apropos Bureau består fra opstart af tre medarbejdere - ud over Mads Mathiasen drejer det sig om Lars Marco Andersen, der er digital- og kontaktchef, samt Signe Valentin Ohlsen, der er kommunikationsansvarlig.

Du kan besøge det nye Aalborg-bureau her