Heydays administrerende direktør har altid sværget til, at bureauet skal have en sund vækst, hvor man kan holde fast i kulturen og medarbejderne. Derfor har hans fokus været på den lange bane.
 
Som sagt så gjort. Bureauet har netop afleveret et regnskab for det seneste regnskabsår, og igen-igen-igen-igen-igen byder det på vækst.
 
Det betyder, at bureauet på 5 år er blevet mere end dobbelt så stort. Helt nøjagtigt lyder væksten på 123,8 pct.
 
Det seneste års resultat er et produkt af, at meget er gået godt.
 
– Vi har i det forgangne år lykkedes med rigtig mange af vores målsætninger, og særligt i forhold til vores vision om at levere banebrydende platforme til gavn for vores kunder, har vi levet op vores målsætninger. Jeg er stolt over de milepæle, vi er lykkedes med i år og ønsket om at levere unikke og innovative løsninger er blevet en integreret del af Heydays DNA, siger Anders Lorentz.
 
Ud over væksten kan han glæde sig over, at bureauet er blevet endnu bedre til at tjene penge. Bundlinjen er vokset med 31 pct. og overskudsgraden er nu oppe på 24.
 
– Vi tror på at væksten gør os dygtigere, og derfor arbejder vi målrettet på at fortsætte udviklingen og tiltrække flere spændende kundeprojekter. Det betyder også, at vi indenfor nærmeste fremtid vil opruste med endnu flere kompetente og dygtige medarbejdere, så vores løsninger til vores kunder kan blive endnu stærkere, siger Anders Lorentz.
 
Aktuelt har man netop ansat Thomas Søby Eskildsen som ny Head of Traffic & Strategy.
 
– Ham forventer vi os rigtig meget af. Med hans 14 års erfaring fra nogle af Danmarks førende media-, digital- og reklamebureauer, har vi potentialet til at udvikle vores kunder i nye strategiske retninger til fordel for deres forretning, siger Mads Bjerregaard, der kom til som økonomichef for et halvt år siden.
 
Nøgletal for Heyday
  • Bruttofortjeneste 20,991 mio. kr., +15,3 pct.
  • Bruttoavance pr. medarbejder 720.067 kr., +0,8 pct.
  • Lønandel 59 (60,9)
  • Resultat før skat +6,059 mio. kr., +31,3 pct.
  • Overskudsgrad 24 (20,8)