Orchestra har fået endnu en fjer i hatten. Alka Forsikring har nemlig kigget rundt i markedet for at finde en ny mediebureaupartner, og det endte med at pilen pegede på Orchestra.

Det betyder derfor et farvel til Alkas nuværende mediebureau OMD, som forsikringsselskabet har haft et mangeårigt samarbejde med.

- Vi har grundlæggende været glade for samarbejdet med OMD. I takt med at vores forretning, lige som mediamarkedet, gennemgår en hastig udvikling, har vi blot indset et behov for at tage vores eksisterende platform til overvejelse og søge ny inspiration og friske øjne på mediestrategien, siger Jacob Spangenberg, direktør for Privat og Erhverv hos Alka, og tilføjer:

- I processen har vi haft dialog med flere bureauer, og Orchestra har imponeret os igennem hele processen, især med forståelse for vores forretningsmæssige mål samt med deres transparente forretningsmodel og team baseret på seniorkræfter.

- Med valget af Orchestra får vi en stærk strategisk partner, der kan og tør udfordre os.

I Orchestra er der naturligvis glæde og stolthed over valget:

- Det har været en yderst positiv proces, og vi glæder os til at indlede samarbejdet. Alka er på en vækstrejse lige som Orchestra og ønsker ligeledes at udfordre deres marked og den gængse forretningsmodel. Så vi ser et godt match til vores filosofi. Og så er det ikke mindst dejligt, at Alka i deres valg bekræfter grundlaget i vores forretningskoncept, slutter Ulrik Grevenkop-Castenskiold, adm. direktør hos Orchestra.