Det globale digitale bureau Valtech skal hjælpe Alm. Brand med udviklingen af en ny digital platform, der understøtter finanskoncernens digitale strategi for de kommende år.

Her skal Alm. Brand positioneres som en samlet udbyder af forsikring, bank, pension og leasing.

- Det har været vigtigt for os at finde en erfaren partner og ikke bare en leverandør. En partner der deler vores høje ambitioner, og som kan se mulighederne i en samarbejdsmodel baseret på et tværfagligt projektteam, der består af både partneren og Alm. Brand, lyder det fra Thomas Erichsen, der er direktør for Digitalisering, Innovation og IT hos Alm. Brand, i en pressemeddelelse.

- På den måde bliver det et fælles ansvar at lykkes med design, udvikling og lancering af vores nye digitale platform, fortsætter han.

Erfaring skal smitte af

Alm. Brand ser frem til, at Valtech lærer organisationen at kende indefra, samt at bureauets erfaring smitter af internt hos dem.

Bureauet blev også valgt på grund af stærke kompetencer inden for Episerver, og for deres erfaring med integration til Salesforce, som er en helt central brik i Alm. Brands koncernstrategi.

- Målet er, at vores kunder får den individuelle service, de forventer, på tværs af vores produkter og forretningsområder. Derfor har vi brug for en platform, hvor vi kan målrette vores budskaber og personalisere kundeoplevelsen, siger Simon Steen-Pedersen, marketingdirektør hos Alm. Brand.

- Vi har også en ambition om at tænke langt mere i livssituationer, og i de specifikke behov vores kunder har, når de for eksempel får børn, skal giftes, købe hus, lease en bil osv. Det kommer vi til at fokusere på, når vi designer den nye platform sammen med Valtech, fortsætter Alm. Brands marketingdirektør.

Forventningens glæde

Hos Valtech er forventningerne til samarbejdet med Alm. Brand naturligvis også høje.

- Alm. Brand har store digitale ambitioner og viljen til at jagte dem. Men de kan ikke eksekvere deres digitale strategi på den eksisterende platform, siger Claus Thor Nielsen, der er Account Director hos Valtech.

- Vi er selvfølgelig rigtig glade for, at det er Valtech, der skal hjælpe med at bygge en ny platform og et nyt almbrand.dk, der kan accelerere den digitale udvikling med fokus på kundernes behov og personalisering, fortsætter han.

Alm. Brand og Valtech har været i gang med arbejdet siden maj og forventer at have den første betaversion klar til november.

Alm. Brand valgte i øvrigt i begyndelsen af året Brandhouse som nyt leadbureau efter en pitch, og bureauet står for udviklingen af den brandplatform, der skal positionere Alm. Brand som en samlet udbyder inden for forsikrings- og finansløsninger.