Det er noget af en mastodont, der flytter sammen på Rådhuspladsen. Det er Kantar-familien, der består af Kantar Milward Brown, Kantar Gallup herunder Kantar TNS og Kantar Media, som flytter sammen under navnet Kantar House of Brands med adressen Rådhuspladsen 45 i København.

Der er reelt tale om to juridiske enheder, men de går til markedet med de fire brands, der leverer hver deres specialiteter.

Hvorfor?

– Forbrugerne er blevet vanskeligere at nå, og udfordringerne for vores kunder er derfor større end nogensinde, siger Henrik Hansen, CEO for hele gruppen, og hvor ledelsen fra de fire brands i øvrigt er repræsenteret i direktionen af Kantar House of Brands.

– Jeg er stolt af, at vi har fået så mange eksperter samlet ét sted. Vi er nu et hus med antropologer, psykologer, dataloger, statistikere og konsulenter, der kan belyse kundernes udfordringer fra alle vinkler, så vi hurtigt når frem til den bedste løsning. 

– Det er det guld, vi gerne vil dele med vores kunder samtidig med, at vi udnytter de åbenlyse fordele, der ligger i at være del af en global koncern med fælles drift og ledelse, fortsætter Henrik Hansen. 

Fin synergi ved at bo sammen

Så nu skal I konkurrere med de store konsulenthuse?

– Nej, vi er ikke i markedet for at konkurrere med fx McKinsey og Deloitte. Men i stedet for ”blot” at være Danmarks førende analysehus, tager vi endnu et skridt ved, at vi nu i højere grad tilbyder at aktivere de analyser og data, vi indsamler og skaber indsigt ud fra.

– Vi vil hjælpe kunderne ude hos dem selv, når de skal bruge vores viden til noget, så vi lægger endnu et lag på leverancerne, og det bliver vi bedre i stand til, når alle kompetencerne er samlet et sted.

Og så har I en ny mobiltjeneste baseret på geo-lokationer?

– Ja, vi mener selv, vi har et revolutionerende Mobil Panel, hvor vi kobler faktisk forbrugeradfærd med det sted, kunderne befinder sig fysisk. Det vil sige, at vi er med forbrugeren på indkøb og får indblik i, hvad der driver deres adfærd. 

– Hvor mange andre analysehuse tilbyder indsigt via spørgepaneler og web-surveys og tracking via stationære computere, er vi desudeni stand til at levere valide data, fra en forbruger søger på Google til vedkommende foretager et konkret køb i butikken. 

– Med mobiltjenesten kan vi i real time dokumentere, hvor købet er foretaget. Det giver virksomhederne et ekstra lag, når de skal vurdere, om deres kommunikation nu også har en effekt, slutter Henrik Hansen.