Torsdag 23. oktober 2014

Annoncører ser dystert på 2013

23. nov 12 Bureauer Skrevet af Jakob M. Larsen
0

TNS Gallup er i samarbejde med GroupM klar med trendanalysen for 2013, og hovedresultatet er klart: Der bliver ikke tale om vækst på mediemarkedet i 2013.

Relaterede artikler

Resultatet viser tværtimod et fald på omtrent én procent.

Trendanalysen er udarbejdet af TNS Gallup i samarbejde med GroupM, og den er baseret på interviews med 136 af Danmarks største annoncører.

- Der er intet, der tyder på en bedring i 2013. Alle pile peger i retning af en tilbagegang i medieomsætningen på et sted mellem 0-3 procent. Dette er GroupM’s konklusion på baggrund af resultaterne fra årets trendanalyse og udsigterne for 2013, siger Trading Director for GroupM, Kenneth Brenøe, i en pressemeddelelse.

Det er printmedierne, der kommer til at stå for det største fald (minus 6-10 procent). Og det er fortsat de digitale medier, der trækker positivt op (stigning på 3-6 procent).

Du har ikke adgang til at tilgå siden. Artiklen er forbeholdt medlemmer. Hvis du er medlem kan du logge ind her. Hvis du ønsker at købe et medlemsskab, kan du gøre det her.