Online-apoteket Apopro.dk skifter nu med egne ord gear i sin onlinemarketingstrategi via et partnerskab med et nyt bureau.

Valget faldt på det 50 mand store digitale bureau QuantAds, der for nylig blev indlemmet i den globale Dept Agency-gruppe.

Dermed foretager online-apoteket, der i øjeblikket kører massive kendskabskampagner på TV- og online, også en intensiveret, dataforankret investering i marketing, herunder SEO og AdWords.

Ifølge Peter Hestbæk, CMO for Apopro.dk, viser indledende analyser fra QuantAds, at der er et potentiale på 20 pct. større træfsikkerhed i Google og dermed en betydelig større effekt af det digitale budget end hidtil.

- Vi har ledt efter en partner, som kan løfte vores Google-investering i takt med, at vi får stadig bedre fat i markedet. Specifikt et metodisk og analytisk stærkt bureau, der evner at drive og fintune vores SEO og AdWords løbende og derigennem sikre en konstant, høj trafik til Apopro.dk.

- Her er SEO-delen og den organiske trafik utrolig vigtig, da AdWords i længden bliver meget budgettungt.

- QuantAds analyser af vores Google-data og nuværende strategi viser et pænt potentiale, hvis vi bruger budgettet lidt anderledes. Så jeg ser en strategisk fordel i, at QuantAds nu træder ind og hjælper os med at håndtere vores onlinemarketing i Google måned for måned, fortsætter Peter Hestbæk.

Alle æg i én bureau-kurv

Som et led i samarbejdet lægger Apopro.dk hovedansvaret for eksekveringen af sin betydelige onlineinvestering hos QuantAds.

Derved følger onlineapoteket i fodsporet på webbutikker som Malene Birger, Billig VVS og Jysk, der alle samarbejder med det København- og Amsterdam-baserede bureau.

- Apopro.dk er en spændende nyskabelse på markedet for apotekersalg. Vi har stor erfaring med at drive effektive online processer for både danske og internationale kunder med afsæt i en tung forretningsmæssig og databaseret indsigt, siger Lasse Loftin Rasmussen, adm. dir. og partner i QuantAds.

- På den måde kan vi fra start i et samarbejde kortlægge og høste den merværdi, der ofte ligger gemt i kundernes eksisterende tilgang til og investering i Google, slutter han.