Det begyndte som et mediebureau i 2013, men udviklede sig til et Media A.I. Agency, der distribuerer automatiseret kommerciel kommunikation.

Rejsen har været opadgående, ikke mindst på investeringssiden. 125 mio. kr. blev tilført i forrige uge, og det skyldtes, at regnskabet for 2017 viser et underskud på 122 mio. kr. Samlet har investorerne tilført over 250 mio. kr. i selskabet over fem år.

– Det ser måske ikke så pænt ud med et underskud på 122 mio. kr., men investorerne godkendte strategien i september sidste år, så vi udvikler os efter planen, siger Carl Erik Kjærgaard, CEO og co-founder af Blackwood Seven.

Nu skal I bestå lakmusprøven?

– Det må du gerne kalde det. Vi har ikke længere brug for de store investeringer i platformen, der fungerer nu. Og kunderne ser det heldigvis også. Senest har vi fået nye, gode kunder i Australien, og vi kigger også bredere på markedet i Asien.

Så 2018 er året, hvor I begynder at tjene penge?

– Ja, det er planen. Salget går den rigtige vej, grundplatformen er på plads, og vores cash-flow i 2018 bør være positivt, slutter Carl Erik Kjærsgaard.

De oprindelige investorer, Jolt Capital, Vækstfonden, Sunstone Capital og Conor Venture Partners er fortsat partnere på ambitionen om at skabe og drifte verdens førende marketing platform baseret på kunstig intelligens.

Nyeste investor i den seneste runde af kapitaltilførsel er det München-baserede Cipio Partners, der samtidig får en plads i bestyrelsen.

Nøgletal

Blackwood Seven A/S

Mio. kr.                              2017/ 2016/ 2015

  • Omsætning:                     539/ 430/ 310
  • Bruttoavance:                  69/ 31/ 5,9
  • Årets resultat:                 -122/ -52/ -31