Det viste sig at være for vanskeligt at trænge ind i det britiske marked, og derfor drosler Blackwood Seven ambitionerne ned i London.

– Vi har let ved at sælge vores AI-platform, men vanskeligere ved at sælge gammeldags, eksekverende ydelser ind, så vi omstrukturerer operationen i London og kører kunderne ud af København, siger Carl Erik Kjærsgaard, medstifter og CEO hos Blackwood Seven.

Så det er et lokalt problem, ikke en generel omstilling?

– Nej-nej, vi er vokset med 20-25 pct. i USA og Europa i år, og det går godt for os. Vi har fået tre nye kunder i Europa i år. Der er desværre blot nogle markeder, hvor kunderne foretrækker kun at købe ind i vores specielle AI-platform, der automatiserer kundernes investeringer og sikrer en bedre medieplanlægning.

– I Tyskland, USA og Danmark agerer vi også som et traditionelt mediebureau sideløbende med, at kunderne opnår den bedste ROI via vores software og automatiserede ydelser. Det er kun London-kontoret, vi lukker ned.

Og globalt?

– Vore største kunder findes faktisk i Japan og Australien, så vi vokser efter planen. Men det viser sig altså, at i nogle markeder er det primært den kunstige intelligens, AI og automatiseringen, virksomhederne efterspørger, og det lever vi så med.

– Det kommer jo ikke som den store overraskelse for os eller vore investorer, at det netop er medieplanlægning via AI og automatiseringen, at vi gør den store forskel, for det er dér, vi leverer den afgørende ROI, og det fortsætter vi med at gøre for vore britiske kunder, bare ud af København, slutter Carl Erik Kjærsgaard.