En ny sherif er dukket op hos Brandhouse. Thomas Nolsøe tiltræder nemlig som ny adm. direktør. Det gør han, fordi Stiig Binggeli, der siden etableringen i 1991 har siddet på broen, nu vil noget andet.

– Jeg vil løse specialopgaver for udvalgte kunder og kigge overordnet på hele bureau-gruppen. Det daglige ansvar ligger i de bedste hænder, når Thomas tager over, siger Stiig Binggeli.

Sæt lidt flere ord på manden? Ud over at han har været direktør for mediabureauet MEC i GroupM.

– Thomas er ikke bare en dygtig leder, han er også en utrolig kompetent strateg med stor erfaring på digitale platforme. Han bliver en klar gevinst for os. Thomas er kundefokuseret og arbejder målrettet med at skabe vækst for de virksomheder, han har rådgivet. 

– For at være leadbureau og levere fullservice skal kompetencer omkring den digitale kundeoplevelse og kunderejse prioriteres meget højt. Det er en del af bureauets udviklingsstrategi, og forandringen skal starte fra toppen. Det har Thomas en stor erfaring med.

Fortsat kundefokus, strategi og kreative koncepter

Hvad tænker Thomas Nolsøe selv?

– Vi skal I højere grad hjælpe de marketingansvarlige med forbrugernes digitale kunderejser og med optimering af mediavalget. Jeg selv og Christian Orry Andersen, som er startet som ansvarlig for udvikling på digitale kanaler, er en del af transformationen. 

Så nu river du det ned, Stiig har arbejdet i 17 år på at bygge op?

– Nej, slet ikke. Vi siger overhovedet ikke farvel til Brandhouse’ grundlæggende arbejde med forbrugerfokus, strategi og kreative koncepter. Men vi ser diskussionen om mediaplatforme og SoMe og digitale platforme som en meget større del af vores kunders dagligdag. Det er kompetencer, jeg kender og har arbejdet med hos MEC / Wavemaker. 

Hvad kender du i øvrigt til Brandhouse gruppen?

– Det er en super-spændende virksomhed, jeg kommer ind i. Indsigten i forbrugeradfærd og holdninger er enestående, og jeg har mødt et meget højt strategisk og kreativt niveau. 

– Stiig har længe ønsket at arbejde mere med kunder og nye koncepter, og vi supplerer hinanden godt i den nye ledelse. 

Direktionen kommer i første omgang til at bestå af Thomas Nolsøe, Stiig Binggeli og Mikkel Elung, den kreative direktør.

Partnerprogrammet skal udvikles

Hvad bliver Stiig Binggelis arbejde konkret

– Jeg skal arbejde med den overordnede udvikling – bl.a. et partnerprogram. Vi har haft stor succes med at have dygtige partnere som Kristin Brandt hos Bessermachen og Marlene Stochkendahl hos Outhouse. 

– Og vi skal have videreudviklet partnerprogrammet, så vi kan få flere partnere og kompetencer ind i vores selskaber. Vi tænker også på at etablere flere specialistenheder i gruppen. 

– Herudover har vi fået flere opgaver med koncept- og forretningsudvikling, som jeg skal varetage sammen med interne og eksterne kræfter. Der skal mit fokus primært ligge, slutter Stiig Binggeli.

Fakta

Thomas Nolsøe:

  • CEO MEC Danmark 2017-18
  • CSO MEC China & PLUS China 2011-15
  • CSO Mediaedge:CIA Danmark 2009-11
  • Thomas Nolsøe er 48 år.

Fakta

Stiig Helgens Binggeli

  • 57 år, nu partner, Director Business Development
  • Uddannet cand jur
  • Kontaktdirektør Brand & Falk 1988-90
  • Stifter og adm dir. Brandhouse 1991-2018