Køkkenproducenten JKE lancerer i disse dage sin helt nye brandplatform, ”JKE – Nordic Kitchen Design”.

Det nye fundament er resultatet af et parløb med Innovations- og kommunikationsbureauet Nørgård Mikkelsen, som JKE valgte som sin strategiske partner kort før årsskiftet.

Siden har JKE og Nørgård Mikkelsen arbejdet med at skabe det nye fundament og få defineret en klar position i markedet.

– Det har været en virkelig spændende og god proces, vi har været igennem med JKE, siger Bodil Ibsen, kontaktdirektør hos Nørgård Mikkelsen.

– Det er et brand med en stærk historie om godt håndværk og design, men med en relativt ukendt profil i markedet. Derfor startede vi med at finde frem til rødderne i JKE: Hvad er det, der kendetegner JKEs køkkener og den måde, de rådgiver og hjælper deres kunder på?

– Ud fra det byggede vi den grundlæggende brandplatform, og efterfølgende har vi så arbejdet med, hvordan vi får fortalt den gode historie og skabt synlighed om brandet, uddyber Bodil Ibsen.

Fokus på nordisk designtradition

Hos JKE ser marketingdirektøren frem til nu at invitere folk indenfor i det nye univers.

– Vi er allerede meget glade for samarbejdet med Nørgård Mikkelsen. De forstår grundlæggende vores forretning og forstår at være en strategisk sparringspartner for os, siger Helle Fyllgraf.

– Det har været helt afgørende for, at vi valgte dem til opgaven med at skabe et klart og skarpt fundament, finde ind til vores dna og så forenkle det, så det er til at kommunikere. Det glæder vi os til nu at vise frem, fortsætter marketingdirektøren, der også tidligere har arbejdet sammen med Nørgård Mikkelsen.

Resultatet af samarbejdet er brandplatformen ”JKE – Nordic Kitchen Design”. Den sætter lup på den nordiske designtradition og det gode håndværk, som har karakteriseret køkkenproducenten siden starten i Jerslev i Nordjylland i 1970.

– I virkeligheden har vi ikke opfundet en ny platform, men genfundet den. Både vores rødder og vores fremtid i JKE er nordisk design, kvalitet og godt og stilrent håndværk. Det har vi måske glemt lidt og skal have fokus på igen.

– Derfor vil man komme til at se en del mere om vores produkter. Vi får mere fokus på håndværket, på materialerne, den høje kvalitet og på vores bredde og individualiserede løsninger. Det er det, som gør os unikke, slutter Helle Fyllgraf.

Kampagnen bliver rullet ud på især digitale medier suppleret med tv.