Det globale PR- og kommunikations-netværk Weber Shandwick – og dermed også danske Kompas Kommunikation – er valgt som europæisk PR-netværk for Philips TV.

Opgaverne ligger inden for PR, content og influencer marketing for Philips TV i Europa – og opgaven lyder på integreret kommunikation inden for forbrugerlivsstil med det formål at positionere Philips TV som europæisk kvalitetsdesign og livsstilsmærke.

Samarbejdet håndteres af det internationale PR-netværks kontor i Amsterdam, men fordi Kompas Kommunikation er en del af Weber Shandwick-netværket – i øvrigt som eneste danske bureau – så lander der fremover også Philips-opgaver i København.

Og det glæder de sig til hos Kompas:

- I Kompas har vi adskillige års erfaring med forbrugerrettet livsstilskommunikation og brug af presse, influencers og sociale medier til at sikre opmærksomhed omkring consumer-brands. Vi glæder os til at hjælpe Philips TV til at blive opfattet mindre som teknik og mere som design og livsstil, siger Kirstine Bøving Andersen, Partner og Chef for Kompas Consumer.

Masser af opgaver

De årlige aktiviteter kommer til at omfatte integrerede kampagner, presseaktiviteter og medierelationer, influencer marketing, sociale medieaktiviteter, indholdsproduktion og kommunikation i forhold til events som fx Philip TV’s årlige lanceringsevent.

Og hos TP Vision - som står for udvikling, produktion og markedsføring af Philips TV bl.a. i Europa, og som har hyret bureau-netværket til opgaven – ser international kommunikationschef Adrian Gonzalez-Ibbitson frem til samarbejdet:

- Indtil nu er Philips TV blevet opfattet som et funktionelt brand og produkt. Målet er at ændre opfattelsen af Philips TV som et livstilsmærke med europæisk kvalitetsdesign og Ambilight-teknologi. Vi tror på, at Weber Shandwick kan løfte den opgave på baggrund af deres kreative og integrerede tænkning, prisvindende arbejde og europæiske netværksfunktion, siger han.

Weber Shandwick er en del af Interpublic Group. Netværket har egne kontorer i 34 lande, og netværks-kontorer i 81.