Bureauet We Love People har hentet en international kapacitet, der har arbejdet med bl.a. Volvo, Carlsberg og Danske Bank – ind som kreativ digital direktør.

Det drejer sig om New Yorkeren Pia Leichter, der i 15 år har været kreativ direktør, tekstforfatter og kreativ strateg på bureauer i UK, Sverige og Danmark – vel at mærke på digitalbureauer.

I Danmark har hun været en håndfuld år hos DigitasLBi, senest som kreativ direktør, og toethalvt år hos &Co.’s søster, Great Works, hvor hun var kreativ direktør og partner.

Hos DigitasLBi var Pia Leichter bl.a. den kreative hovedkraft i lanceringen af Volvo XC90 First Edition, der udelukkende kunne prøvekøres og købes online.

Og hos Great Works stod hun i spidsen for arbejdet med at få kommunikeret Danske Banks nye kernefortælling på engagerende vis med stakeholders på danskebank.com.

- Jeg har altid bygget bro mellem indsigter og handlinger. Og We Love People er et indsigtsbåret bureau, siger Pia Leichter.

Fra why til how

Nu kunne man jo forsigtigt indvende, at We Love People er et reklamebureau – ikke et digitalt.

- Vi er en del af den post-digitale alder, og jeg ser teknologi som en forløser, ikke en løsning i sig selv. Jeg ønsker at gøre en forskel – at hjælpe virksomheder med at løse people problems, siger Pia Leichter og tilføjer:

- We Love People arbejder ud fra, at løsningen af ægte problemer og virksomhedens bundlinje hænger sammen. Deres purpose-tilgang føler jeg mig spontant forbundet med. De søger at skabe en positiv forandring, og er både åbne og progressive i deres tilgang – hvilket også er nødvendigt, for purpose er først nu ved at rulle ud for alvor.

Pia Leichter ser i øvrigt også et skift på et andet plan i virksomhedernes og bureauernes tilgang:

- Hos Great Works var det vigtigt, at vi forstod problemet, vi skulle løse, før end vi kiggede på løsningen. Det lyder indlysende, men sådan har det ikke været alle steder. Det er ved at komme, og jeg ser et naturligt skridt videre fra why til how. Og et sundt fokus på storydoing, hvor det ikke er, hvad vi siger, men hvad vi gør, som definerer os.

Pia Leichter overtager med titlen kreativ digital direktør dele af det ansvarsområde, som Simon Ryhede, bureauets tidligere digitale direktør, der sidste efterår blev Global Digital Director hos momondo.