Holm Kommunikation fortsatte opad i 2017 - både målt på omsætning og resultat.

Årsregnskabet viser en stigning i omsætningen med knapt tre procent til 16,1 mio. kroner, og resultatet før skat byder på en stigning på 43 procent til 1,7 mio. kroner.

Fremgangen har ramt bredt, oplyser bureauet, men især efterspørgslen efter digitale løsninger har været markant og vil fortsat være et fokusområde for bureauet i de kommende år.

- Vi er godt tilfredse med årets resultat, der bød på mange spændende opgaver for nye og eksisterende kunder. Vores fortsatte fokus på vores digitale forandring bliver taget godt imod i markedet, vi har et super-godt og talentfuld hold af medarbejdere, og derfor ser vi også meget lyst på de kommende år, siger Mathias Holm Pedersen, Managing Partner i Holm Kommunikation.

I løbet af året har bureauet sagt velkommen til en række nye kunder, ligesom også flere opgaver fra offentlige virksomheder kom til bureauet, og fremgangen er fortsat ind i det nye år.

Raketter i øjet

I løbet af 2017 kunne Holm Kommunikation desuden for fjerde gang på fem år glæde sig over at stå bag en kampagne, der blev nomineret til Europas største PR-pris, Sabre Awards.

Denne gang for en stor kampagne for Sikkerhedsstyrelsen, der skulle få unge mænd til at passe bedre på med fyrværkeri.

Kampagnen gjorde sig bemærket ved at benytte Virtual Reality til at lade folk prøve på egen krop, hvor galt det kan gå med raketterne - og alene over den første weekend blev filmen set over 45.000 gange på Facebook.

Øger digitalt fokus

I de kommende år vil Holm Kommunikation yderligere udvide sit digitale fokus:

- Vores tilgang er helt klar, nemlig at vi ikke vil skabe en digital afdeling, men i stedet skal være i stand til at tænke digitalt ind som en naturlig del af den samlede kommunikation for kunderne, siger Mathias Holm Pedersen og tilføjer:

- Vi oplever lige nu især efterspørgsel på flere digitale projekter i form af influencer-arbejde, content produktion, social selling og employer advocacy samt generel rådgivning om brug af sociale medier.

Holm Kommunikation har eksisteret siden 1998, og beskæftiger i dag 18 medarbejdere.

Nøgletal for årsregnskabet 2017 (2016)

  • Nettoomsætning: 16,1 mio. (15,7 mio.)
  • Bruttoresultat: 10,3 mio. (9,9 mio.)
  • Resultat før skat: 1,7 mio. (1,2 mio)
  • Årets resultat efter skat: 1,3 mio (0,87 mio)