Det er langt fra let for digitale bureauer at finde talenter nok med de rette kompetencer, og det problem har det digitale bureau Valtech - som tidligere beskrevet – besluttet sig for at gøre noget ved med et internationalt talentprogram, der udspringer at det globale bureaus danske kontor.

Det har givet pæne resultater, så programmet – der giver nyuddannede kandidater med passion for Java og .Net-udvikling mulighed for at blive undervist af nogle af branchens stærkeste digitale eksperter – kører videre i år.

Her kommer talenterne via et seks måneders trænings- og udviklingsforløb rundt på en række af det globale, digitale bureaus europæiske kontorer, heriblandt det danske.

Sideløbende med deres træning får de også sat deres evner på prøve i praksis gennem deltagelse i kundeprojekter.

Egne digitale stjerner

- Vi har igen i år valgt at tage skeen i egen hånd og fokusere på at udvikle vores egne fremtidige digitale ”Rockstars”. Efterspørgslen efter Valtechs digitale rådgivning og ydelser stiger fortsat og udbuddet af især dygtige udviklere kan slet ikke følge med, lyder det fra Kenneth Miepe, der er Valtechs Chief Experience Officer, i en pressemeddelelse.

- Eksempelvis er efterspørgslen efter konsulenter med erfaring på Adobe Experience Manager (AEM) platformen eksploderet i år, og selvom vi i dag allerede er markedsleder i Danmark på denne platform, får vi brug for endnu flere mand på dækket.

- Da udbuddet af kvalificeret og betalbar arbejdskraft er begrænset, investerer vi hellere tid og ressourcer i at finde og udvikle talenter, der kan bære Valtech videre ind i fremtiden, fortsætter han.

Valtech: En god investering

Talentprogrammet blev startet tilbage i 2016, og det har vist sig at være en succes for alle parter, lyder det fra Valtech.

- De sidste to år har vist os, at det er en investering, der giver mening for alle parter. Det er bl.a. takket være talenterne fra 2016, at vi i dag kan tilbyde vores kunder de stærkeste AEM-kompetencer på markedet herhjemme, siger Kenneth Miepe.

- Så vores investering af tid og penge giver et afkast i form af konsulentkompetencer, der har den gyldne kombination af den nyeste viden og forståelsen for anvendelsen af denne viden i praksis. Talenternes investering af tid giver dem en unik mulighed for at sætte deres talent på prøve, og realisere deres evner via samarbejdet med nogle af verdens førende brands.

- Sidst, men ikke mindst, får vores kunder og partnere glæde af talentprogrammet ved forvisningen om, at vi altid er leveringsdygtige på konsulenter, der både kan og vil anvende den mest opdaterede viden på netop deres digitale platforme, slutter Kenneth Miepe. 

Programmet gennemføres i samarbejde med Valtechs kontorer i København, München, Paris og Amsterdam. 

Du kan tjekke talentprogrammet ud her.