Livet er herligt, og det samme er vor blå planet, men indimellem gør livet ondt, og så er det ikke helt ringe at kunne vende tilværelsens genvordigheder med en sjælesørger.

I dag kan man også møde sådanne på nettet, hvilket en kampagne – der er et projekt under den danske folkekirke – skal gøre unge i alderen 18-25 år opmærksomme på.

For at finde den rette til at håndtere opgaven blev der afholdt en pitch med fire bureauer, og vinderen blev det unge bureau Faber x Bækdal, der består af to tidligere kreative direktører fra Kunde & Co, Anders Damstedt Faber og Jan Bækdal.

Faber x Bækdal arbejder i dag også med kunder som Danish Crown, FDM, EDC Erhverv og VacanSoleil. 

- Faber x Bækdal vandt kampagnen, fordi de havde den mest kreative tilgang til projektet og en meget overbevisende måde at forankre idéen på de sociale medier, siger Pernille Hornum, der er præst og projektleder på sjælesorg.nu.

- Vi gør tit tingene indefra og ud i folkekirken, og det er dejligt at få et helt nyt take på, hvordan vi kan kommunikere, fortsætter hun.

Kampagne klar i august

Hos bureauet er der naturligvis også glæde at spore over den nye kunde.

- Vi er meget glade for at vinde pitchen, og nu glæder vi os bare til at komme i gang med kampagnen, siger Anders Faber, AD’er og kreativ direktør i bureauet og bakkes op af Jan Bækdal, tekstforfatter og kreativ direktør.

- Ud over at vi har skabt en idé, som formidler budskabet godt, har vi også bygget flere spredningsmekanismer ind i kampagnen. Det er sådan, vi godt kan lide at arbejde, siger han.

- Vi tror ikke på, at man blot skal købe sig til visninger. Skal man ramme målgruppen præcist, skal den organiske spredning tænkes ind i ideen fra starten af. Det er vores måde at arbejde på, fortsætter Jan Bækdal.

Selvom folkekirken naturligvis arbejder med evigheden for øje, skal kampagnen udkomme til august.