Når de to reklamebureauer Saatchi & Saatchi og Prodigious den 1. juni 2016 lægges sammen til én juridisk enhed, sker det ”med ambitionen om at kunne servicere kunderne sømløst på tværs af strategi, kreativitet og omkostningseffektiv eksekvering,” siger Annette Piilgaard, direktør i Saatchi & Saatchi.

Allerede i dag samarbejder de to bureauer på en række kunder. Ifølge Annette Piilgaard, komplimenterer de to bureauer hinanden godt.

– Med det nye set-up styrker vi kundetilbuddet markant og vi opnår bedre udnyttelse af vores samlede ressourcer, fortsætter direktøren.

Der er tale om juridisk sammenlægning – en såkaldt asset transfer – som betyder, at Prodigious lægges under Saatchi & Saatchi rent administrativt samtidig med, at de to brands bevares – både på dansk og globalt plan.

Med sammenlægningen forenkles samarbejdet administrativt, og samtidig styrkes den samlede leverance til kunderne og giver begge brands en bedre kapacitet til at tage flere og større opgaver ind.

– Der er tale om to velfungerende virksomheder, som hver for sig har øget kundebasen det seneste år, men hvor manglende ressourcer hidtil har begrænset væksten. Nu får vi nu en øget kapacitet til at vækste endnu mere, siger Anette Piilgaard.

Prodigious bringer otte medarbejdere ind i Saatchi & Saatchi, der har syv ansatte. Jimmi Kragh fra Prodigious fortsætter i rollen som kontaktdirektør og samtidig indtræder i den nye ledelsesgruppe, der foruden Kragh og Piilgaard tæller kreativ direktør, Regner Lotz.

Prodigious flytter ind i Publicis-fællesskabet på Landemærket i København, hvor Saatchi&Saatchi flyttede ind sammen med de øvrige Publicis-bureauer MSLGroup og Vivaki den 1. maj.

Dette som led i Publicis’ overordnede strategi om at samle bureauerne for derved at styrke samarbejdet på tværs af gruppens kommunikations-, reklame- og mediebureauer samt digitale bureauer.