Med ønsket om at levere bedre service, øge onliesalget og få flere kunder til at besøge de fysiske butikker har lavpris-byggemarkedskæden jem&fix søsat en ny e-commerce-løsning – skabt af to bureauer.

Inden launch har kæden været igennem en lang og grundig UX-proces for at definere brugere, UX og Design – en proces, som det aarhusianske digitale bureau Heyday har stået for.

Og marketingchef Anna Paludan fra jem & fix siger, at det har været en rigtig god og spændende proces:

- Vi ønskede at give vores kunder en bedre digital service, øge onlinesalget og trække flere kunder til vores fysiske butikker. Samtidig har vi skabt en løsning, der understøtter og rummer en række branding-elementer. Vi havde en masse knopskydninger på det gamle site med mange forskellige subsites. Dem ville vi gerne have ryddet op i og integreret på én ny, moderne samlet platform, og det synes vi, er lykkedes.

Godt bureau-samarbejde

Heyday har designet samtlige brugerflader på det nye jemogfix.dk, og da kunde og bureau efterhånden har arbejdet sammen i en hel del år, var det med en god forforståelse for den udvikling, brandet har været igennem.

- Vi kender hinanden rigtig godt, og derfor var det naturligvis en rigtig interessant opgave for os at udføre. Vi har arbejdet agilt i et iterativt og inddragende samarbejde med stor fokus på den gode brugeroplevelse, hvilket har bevirket at sitet også hænger rigtig godt sammen med fx SEO-, content- og tekstindsats, siger kreativ direktør og partner i Heyday, Ditte Rønn.

Heyday har både haft ansvar for design og UX på det nye site, mens Kraftvaerk har stået for selve implementeringen.

Besøg det nye site her.