Investering i kreativitet smitter af på top- og bundlinje. Det erfarer de fleste tænksomme annoncører, og det sætter naturligvis også et aftryk på de bedste bureauers regnskaber.

Derfor er det ikke overraskende, at &Co siger om regnskabet 2017: "Ledelsen anser udviklingen som meget tilfredsstillende." 

Mon vi kan få det uddybet en anelse?

– Ja, det kan du da godt. Der er flere ting i markedet, der peger i vores og NoA-familiens retning, og som vi naturligvis er super-glade for, siger Mikael Jørgensen, adm. direktør hos &Co.

Og det er?

– Annoncørerne efterspørger kommunikation, der er klart mere kompleks end for bare fem år siden. Det, virksomhederne efterspørger, går på tværs af rigtig mange discipliner, og det mærker vi, fordi vi får flere og flere opgaver, hvor vi arbejder sammen på kryds og tværs i NoA-netværket.

Og det fortsætter ind i 2018?

– Ingen kan spå om fremtiden, men det går jeg stærkt ud fra er en blivende trend. Vi skal levere mange-facetteret kommunikation, og vi skal gøre det lynhurtigt, så vi er optimister, slutter Mikael Jørgensen.

Vi har tidligere beskrevet, hvordan the North Alliance i 2017 voksede med 6 pct. på toplinjen, og 27 pct. på resultatet (EBITA). Og at NoA nu har rundet milliarden i omsætning og har +800 medarbejdere.

Men her kommer &Co.-regnskabet, der ser endnu bedre ud end moderselskabets. Bureauet er 100 pct. ejet af NoA, der juridisk har base i Norge.

Nøgletal

&Co A/S

Mio. kr.                       2017/ 2016

Bruttofortjeneste:     43,9/ 35,2 (+25 pct.)

Resultat før skat:       9,0/ 8,7

Årets resultat:            7,0/ 5,2 (+35 pct.)

Medarbejdere:          50/ 40

Egenkapital:              22,4/ 15,5