Coop-kæderne tænker i stigende grad i bæredygtighed og CSR, og det skal nu kommunikeres endnu længere ud.

For Coop handler det om dyrevelfærd, god kemi, mindre madspild og mere sundhed til alle.

Og rent kommunikativt drejer det sig om at formidle de mange historier, som Coop har på CSR-agendaen, så de føles vedkommende for den almindelige dansker.

– CSR er vigtig for os. Ansvarlighed er fundamentet for den medlemsejede virksomhed, som Coop er. Det er mærkesager, der får os op om morgenen, og som er værd at kæmpe for, siger Susanne Lund, CEO på Konstellation & Republica.

– Og som skal udleves – ikke bare i det store billede – men helt ud i tilbudsaviserne. Gejsten for at få dét til at ske, mærkes hos alle her på Konstellation & Republica.

I konkurrenceoplægget var der lagt vægt på at finde en samarbejdspartner, der ikke alene kunne tænke kreativt, men som også havde de rigtige kompetencer inden for digital kommunikation.

– Vi er et bureau med stor diversitet i medarbejderstaben. Og med opgaverne fra Coop CSR kommer alle kompetencer i spil. Vi glæder os rigtig meget til at komme i gang, slutter Susanne Lund.