Erik Damgaard – manden bag legendariske Damgaard Data og siden Navision, der blev solgt til Microsofti 2002 - er vendt tilbage til det, han er bedst til: At udvikle økonomisystemer.

Det gør han med softwareselskabet Uniconta, som også er navnet på produktet, og nu skrues der op for kommunikation med valget af MEC som ny bureaupartner.

MEC er valgt som mediebureau, kreativt content-bureau og strategisk samarbejdspartner for Uniconta, og opgaven er at bistå selskabet med såvel lancering - i første omgang i Danmark med eventuel senere udrulning i Norge, Island og Holland - og efterfølgende lead-genererende digitale markedsføring.

- Vi havde brug for en samarbejdspartner, der kunne skabe synergi mellem målgruppe, mediestrategi og de kreative greb på vores indhold, der giver os størst mulig synlighed og gennemslagskraft i en digital verden. Det har vi fundet hos MEC, siger Unicontas marketingschef, Casper Guldbrandsen.

Og hos MEC er Digital Director Philip Arnaa også glad for den nye kunderelation:

Medie og content hænger sammen

- Hos MEC er vi stolte over Unicontas valg. Unicontas agile, innovative og ambitiøse måde at arbejde på matcher vores DNA fortrinligt. Vi glæder os til et samarbejde, hvor vi vil bruge vores digitale spidskompetencer til at omdanne databaserede indsigter til mediestrategi og kreativ eksekvering, siger han.

Samarbejdet har allerede materialiseret sig på TV og i form af online video, og der fortsættes nu med et always-on digitalt medie- og content-spor, fortæller Søren Thure Milkær, der er Managing Editor i MEC’s nye content-division, Wavemaker:

- Samarbejdet med Uniconta er et godt eksempel på, hvordan vi kommer til at arbejde med kunderne i de kommende år, siger han og tilføjer:

- Der skal være tæt og konsekvent sammenhæng mellem content- og mediestrategi. Samarbejdet mellem kunder og bureauer bør dreje om aksen: forbrugerindsigt – kunderejse – datadrevet kreativitet. Fordi det er effektivt, og fordi det skaber stærke relationer mellem brands og mennesker.

Premiere på fusion

Samarbejdet mellem MEC og Uniconta, der har base i Danmark og udviklingsenhed i Indien, er ifølge MEC’s danske CEO, Thomas Nolsøe, en slags forpremiere på det nye medie-, content- og teknologibureau, der er en realitet, når MEC og søsterbureauet Maxus fra årsskiftet fusionerer globalt, og dermed også i Danmark og Norden.

- Fusionen giver et fantastisk udgangspunkt i vores fortsatte stræben efter at være den bedste marketingpartner, og det giver os endnu bedre muligheder for at styrke vores kunders forretning, siger Thomas Nolsøe.