Google Premier Partner Awards er ikke en hvilken som helst konkurrence. Her kæmper bureauer over hele verden om at blive blåstemplede som bedste Google-partnere.

Fx er der over 79.000 Google-bureauer fra hele EMEA (Europa, Mellemøsten, Nordafrika, red.), der kæmper om de eftertragtede finalepladser. Og ud af de 2.000 Premier Partner-bureauer med base i EMEA er 150 bureauer blevet shortlistet til finalen i Dublin. Og ét af dem er det danske Web2Media.

– Vi er utrolig stolte af at få lov til at repræsentere Danmark i en så gigantisk global konkurrence, siger Allan Jørgensen, iværksætter og partner i Web2Media.

Hvordan får Google egentlig øje på jer?

– Google Premier Partner Awards er en hyldest til unik og innovativ bidrag til digital marketing. Og vi er rykket til finalen med en case, hvor vi bruger tredjepartsdata til at forbedre Google Shopping-annoncer, som skaber en enorm forbedring af ROI på Google-kampagner. Der er ikke rigtig andre, der gør det, vi gør – og derfor har Google heller ikke set noget lignende før, tilføjer Allan Jørgensen.

EMEA-vinderne annonceres, når Google ruller den røde løber ud til awardceremonien i Dublin til september. Tiden må vise, om danskerne henter guldet hjem og går videre til den globale konkurrence – Google Partner Summit – i New York senere på efteråret.