Den unge amerikanske præsidentkandidat Austin Petersen og hans kampagnestab har valgt det københavnske bureau Black til at levere logo og visuel identitet til sin kommende valgkampagne.

Dermed står det danske bureau for anden gang bag design af visuel identitet for en kandidat i den amerikanske valgkamp.

Sidste år udviklede bureauet således strategi og kampagne-identitet for den republikanske kandidat Evan McMullin, der stillede op i Utah.

Ifølge en pressemeddelelse fra Black afspejler den nye visuelle identitet for Austin Petersen ”en moderne og visionær kandidat som forsvarer sine ideer uden undskyldning.”

Bureauet har fokuseret på at udvikle et dristigt og genkendeligt design, som kan bruges på tværs af alle kampagneplatforme, herunder print, digital, animation, tv, outdoor og merchandise.

Samtidig fremhæves det skandinaviske touch i det enkle design, kombineret med Austin Petersens eget slogan og klassiske amerikanske farver – herunder de røde, hvide og blå farver – og striberne - fra USA’s flag.

Det forventes, at de tre kandidater, der stiller op til Missouri Senate Race vil bruge omkring 50 mio. dollar til at overbevise de amerikanske vælgere om, hvor de skal sætte deres kryds.

Austin Petersen stillede i øvrigt ved sidste valg op for det i Danmark måske mindre kendte amerikanske libertære parti – men måtte se sig slået af New Mexicos tidligere guvernør Gary Johnson.

Denne gang stiller han op for Republikanerne - i første omgang til en plads i Senatet for staten Missouri, hvor han bl.a. udfordrer den nuværende demokratiske senator Claire McCaskill.

Du kan besøge kanditaten med det danske designbureau her - og det danske designbureau med en amerikansk præsident in spe som kunde her.