Siden 2011 har community-bureauet Very håndteret en del af arbejdet med sine nordiske kunder fra et lokalt kontor i Oslo, men nu kommer der mere ”fast” lokal grund under fødderne.

Very har således købt 30 procent af det unge norske bureau ”Det Gode Selskab” - som dermed skifter navn til Very Oslo.

Det norske bureau har bl.a. industrivirksomheden Feiring Bruk og internationale kunder som Pernod Ricard og ComeOn på kundelisten, men spørger man Very, er det dog ikke primært en interessant kundeliste, der ligger til grund for købet, men en tro på et vækstpotentiale på det norske marked gennem en stærkere lokal forankring.

- Vi har længe haft en ambition om en mere markant tilstedeværelse i Norge, da det er et interessant marked, siger Thomas Bjerg, stifter og ejer af Very, og uddyber:

- Derfor var det ikke en svær beslutning, da chancen for at slå os sammen med Det Gode Selskab opstod. Begge bureauer har fulgt hinanden gennem et stykke tid, og ser man på måden, vi tænker marketing på, ligner vi hinanden utrolig meget. Når det samtidig er nogle fantastisk dygtige personer, der tegner selskabet, så er det jo svært at sige nej, når potentialet er stort.

Inspireret af løsninger

Hos Very Oslo har man ligeledes store forventninger til fremtiden, lyder det fra adm. direktør og partner Jens Sjöberg:

- Det er ikke nogen hemmelighed, at vi helt fra bureauets start har været inspireret af de løsninger, Very har lavet for deres kunder. Verys metode bygger på en unik insight model i markedet, og de arbejdede med content marketing længe før det blev et buzzword.

Ifølge de to parter skal Very Oslo bidrage med lokal ekspertise og kreativitet, mens bureauet i København sidder på strategisk tyngde og metodisk erfaring.

I det daglige kommer Very Oslo til at fungere som et selvstændigt bureau, og i praksis vil bureauet i samarbejde med Very varetage bureauets nordiske aktiviteter og kunder.

De resterende 70 procent af Very Oslo bliver på hænderne af stiftere og ejere Terje Dybdahl, Christian Berg, Jens Sjöberg og Ola Ødegaard.

Community bureauet Very har i dag 23 ansatte fordelt på Danmark, Sverige og Norge. Siden bureauet blev etableret i 2006 har det arbejdet med en bred vifte af brands på globalt, nordisk og lokalt niveau - herunder Arla, Ford, Royal Unibrew, Mondelez International, Nestlé, Danske Spil og DSB.