Næste generation Linnemann rykker nu ind hos det prisbelønnede design- og brandingbureau Kontrapunkt.

Det drejer sig om den 28-årige Philip Linnemann, der fra 1. april rykker ind på posten som Creative Director på bureauets japanske kontor.

Han træder samtidig ind i Kontrapunkts kreative ledelsesteam og skal således stå i spidsen for at eksekvere bureauets strategi i Japan, og det ser han frem til:

- Grundet mit familiære tilhørsforhold til bureauet har jeg naturligt altid fulgt virksomheden på tæt hold, og jeg kan ikke tænke mig et mere spændende tidspunkt at blive en del af Kontrapunkt på. Jeg er overbevist om, at vi med vores dedikerede team kan drive det vidt i Japan og styrke vores mange nye relationer derovre yderligere, siger Philip Linnemann.

Kontrapunkt skød i øvrigt 2017 i gang med fornem hæder i Tokyo, hvor bureauets typografier til de tre japanske bilbrands Nissan, Infiniti og Datsun blev udstyret med Tokyo TDC Annual Awards’ toppris, så der er lagt op til en spændende tid for det danske brand designbureau i Japan.  

- Jeg ser frem til at bygge videre på den designtradition og -arv, som Kontrapunkt er anerkendt for og indarbejde den i den store efterspørgsel på brugercentrerede brandoplevelser, som vi ser hos vores japanske kunder.

Kommer fra Project X

Philip Linnemann kommer til Kontrapunkt efter to et halvt år i stillingen som Corporate Entrepreneur hos Danske Bank, hvor han har siddet i afdelingen MobileLife - også kendt som Project X - med fokus på en lang række digitale discipliner herunder koncept- og produktudvikling, user experience og design.

Derudover har han fungeret som projektleder på en række opgaver, og i 2017 er han blevet udvalgt til Danske Banks talentprogram.

Philip Linnemann har en bachelor i Graphic Design Communication fra University of the Arts London, som han i 2012 bestod med udmærkelse, inden han tog sin Master of Science in Innovation, Entrepreneurship & Management fra Imperial College Business School.

Han er desuden gæsteforelæser på Det Kongelige Danske Kunstakademis Skoler for Arkitektur, Design og Konservering og Designskolen Kolding.

Matcher jobbet perfekt

Og i Kontrapunkts ledelse er Executive Director & Partner Rikke Nalepa Olesen begejstret for, at det bliver Philip Linnemann, der skal drive bureauets japanske kontor:

- Philip matcher med sine kompetencer perfekt det, der skal til for at skabe vækst hos Kontrapunkt i Japan. Vi har arbejdet i Japan i mange år, men har de seneste år oplevet en stigende efterspørgsel på vores kompetencer inden for både strategisk rådgivning, typografi-design og digitalt design med fokus på service design og design thinking, siger Rikke Nalepa Olesen og tilføjer:

- Derfor er Philip den ideelle kandidat for os. Han er en fremragende designer og strateg med et stærkt iværksættergen og kan cementere, at Kontrapunkt er et internationalt bureau i liga med de bedste i verden.