Online-marketingbureauet QuantAds, der beskæftiger 50 ansatte fra basen på Christianshavn, bliver nu en del af det globale, digitale bureau Dept Agency.

Dept Agency har hovedkontor i Amsterdam og beskæftiger 950 medarbejdere i 10 europæiske lande samt USA. Virksomheden, der årligt omsætter for omkring 800 mio. danske kroner, ser opkøbet af QuantAds som en vigtig del af ekspansionsplanerne på det nordiske marked.

Og ifølge stifter og adm. direktør hos QuantAds, Lasse Loftin Rasmussen, giver opkøbet nye muligheder at udvide kompetencer og ydelser. Han forventer derfor årlige vækstrater på over 30 procent de kommende år.

- Indtrædelsen i Dept Agency giver en massiv udvidelse af vores digitale kompetencer og er med til at løfte QuantAds til næste niveau. Der er oplagte synergier fra vores speciale inden for optimering af salg og trafik online til Dept Agencys kompetencer inden for bl.a. Amazon Marketing, som også i Danmark er hastigt på vej, siger Lasse Loftin Rasmussen.

Med opkøbet tager Dept Agency samtidig det første skridt mod en ekspansion på det nordiske marked for digital strategi og onlineservices.

Lokal tilstedeværelse

- Vi kommer nu til at kunne trække på hele paletten af digitale specialer, som det kræver at drive et effektivt onlinemarketing bureau med store danske og internationale brands på kundelisten. Samtidig får vi nu endnu bedre mulighed for at servicere vore mange internationale kunder, fordi vi nu pludselig har en lokal tilstedeværelse via Dept Agency, siger Lasse Loftin Rasmussen.

Lasse Loftin Rasmussen og flere af hans kollegaer bliver partnere i Dept Agency, og selv fortsætter han som adm. direktør for QuantAds i Danmark.

Resten af ledelsen samt medarbejdere fortsætter også under det nye ejerskab. Det samme gælder bureauets fokus på analyse og strategi inden for trafikoptimering via bl.a. Google, nu blot for en endnu større, international kreds af kunder.

- Vores vigtigste ressource er dygtige og kompetente medarbejdere, så det er alfa og omega, at vi kan tiltrække dygtige medarbejdere. Ved at blive en del af Dept Agency kan vi nu tilbyde vores medarbejdere internationale karrieremuligheder og kompetenceudvikling i udlandet, og det kommer til at gøre en forskel, når vi skal tiltrække de bedste digitale kompetencer, siger Lasse Loftin Rasmussen. 

Flere opkøb

Dept Agency har de seneste år købt en stribe specialiserede bureauer i hele Europa.

Ud over QuantAds er yderligere to onlinebureauer kommet til alene i år, og det delvist kapitalfonds-ejede selskab arbejder med en bred vifte af rådgivning og eksekvering af digitale og teknologiske løsninger for globale brands som bl.a. Adidas, Microsoft, Zalando, Allianz og Arla.

- Norden er kendt som en af verdens mest avancerede digitale økonomier. Med QuantAds som en del af Dept er vi nu også helt i front i Norden inden for digitale marketingtjenester. Ved at kombinere dataeksperterne fra QuantAds med vores kreative teknologispecialister, er vi på forkant med de voksende internationale markedskrav, siger Paul Manuel, Co-founder af Dept.

QuantAds har i dag brands som Malene Birger, Ganni og Marks & Spencer på kundelisten og har i forvejen kontorer i Amsterdam.