Danske AudienceProject har gennem de senere år formået at bygge en teknologisk platform, som store virksomheder som Facebook, Google, GroupM og Coca-Cola har brugt til måling af digitale kampagner og targeting af annoncering mod specifikke målgrupper.

Og nu kan den danske adtech-virksomhed føje endnu en fjer til hatten, da selskabet er udvalgt til at præsentere sig selv ved Red Herrings prisuddeling for de 100 mest lovende techvirksomheder i USA.

-  At deltage i Red Herring er for os en måde at få afprøvet vores tilgang uden for vores egen branche. Vi er selv meget stolte af vores teknologi, og vi kan se, at vi inden for den digitale mediebranche gør tingene på en unik måde. Men i Red Herring bliver vi testet på tværs af teknologier, og det er med til at gøre os skarpere, siger Jacob Lachmann, CEO for AudienceProject.

Tidligere i 2017 vandt AudienceProject en Red Herring Top 100 Europe award, og virksomheden er nu blandt de ti vindere, der er udvalgt til tale til den amerikanske prisfest.

Mogens Storgaard Jakobsen, der er bestyrelsesformand og en af stifterne bag AudienceProject, er i Los Angeles som repræsentant for virksomheden. Og han oplever stor interesse om den danske virksomhed:

- Det er spændende at møde de dygtigste tech start-ups fra USA, hvor hovedparten kommer fra Silicon Valley. Med det sagt gør det mig stolt at se, at vi i så skarp konkurrence kan adskille os fra mængden. Med vores tilgang til medieindustrien, hvor vi er en hybrid mellem market research og ad tech, har vi været med til at løfte branchen fra en mediecentrisk tilgang til en brugercentrisk, og det har givet os opmærksomhed fra Red Herring kommiteen, siger han.

Senere i 2017 afholdes Red Herring World, hvor AudienceProject bliver målt op mod start-ups på tværs af hele verden.