Onsdag 23. april 2014

Søgefelt

Dansk monopol på reklamefilm?

20. feb 13 Bureauer Skrevet af Christian W. Larsen
3

I Danmark er der er reelt monopol på produktionen af reklamefilm, mener Bjarne Jørgensen, adm. dir. i Modern Media Corporation. ”Absurd påstand”, lyder det fra Mona Juul.

- Danmark er reklamefilmens svar på Nordkorea. De bureauer, der har et inhouse produktionsselskab, laver ni ud af 10 danske reklamefilm. Jeg undrer mig over, at annoncørerne ikke er mere kritiske. De handler reelt med monopoler.

Ordene er Bjarne Jørgensens, og han er adm. direktør i Modern Media Corporation, der producerer film og har base i Danmark, Frankrig, Finland, Norge, Letland og Vietnam. Mere end 95 procent af hans indtjening kommer fra udlandet, så han er ikke bange for at få ørene i maskinen.

Du har ikke adgang til at tilgå siden. Artiklen er forbeholdt medlemmer. Hvis du er medlem kan du logge ind her. Hvis du ønsker at købe et medlemsskab, kan du gøre det her.