Det danske marketingfirma AudienceProject har hidtil udgivet rapporter om medieforbrug baseret på eget onlinepanel, der rummer flere end 1,5 mio. panelister.

Det er et panel, der i dag danner grundlag for målretning og validering af målgrupper for kunder som Facebook, Google, Coca-Cola, GroupM og Omnicom Media Group.

AudienceProject har hidtil primært udgivet disse rapporter i Norden, men nu udvider virksomheden – der tidligere på året blev hædret af Red Dot – sine fokusområder til også at omfatte USA, Storbritannien og Tyskland.

Det kan lade sig gøre via et nyt partnerskab mellem AudienceProject og Statista, der er en af de førende statistikvirksomheder på nettet. Vel at mærke på verdensplan.

Med partnerskabet vil AudienceProject løbende levere data om emner såsom brug af devices, apps og sociale medier, TV og streaming, e-handel, ad blocking osv.

Større præcision, tak

Statista er begejstrede for partnerskabet, da AudienceProject kan levere anderledes data til deres brugere end dem, de i forvejen råder over.

- AudienceProjects data supplerer data leveret af andre ledende teknologivirksomheder på ideel vis. Med adgang til AudienceProjects data kan Statistas brugere for eksempel udfordre tal på daglige aktive brugere og månedlige aktive brugere på førende sociale medier, så brugerne kan træffe bedre beslutninger baseret på deres undersøgelser, siger Friedrich Schwandt, CEO for Statista

- Derudover er det ikke alle virksomheder, der regelmæssigt deler brugerdata med offentligheden, så med AudienceProjects data er vi i stand til at tilbyde vores brugere ny viden, fortsætter han.

AudienceProject ser partnerskabet med Statista som en blåstempling af de data, de leverer:

- Som følge af at vores forretning udvider sig rent geografisk, er vi nu i stand til at levere data for flere markeder som USA og Storbritannien, siger Jacob Lachmann, CEO for AudienceProject.

- En forståelse af medieindustrien er afgørende for vores position i markedet, og vi gør en stor dyd ud af at levere data, der fokuserer på forskellige relevante emner om medieforbrug for at forbedre den generelle vidensbase vedrørende medier og teknologi. Vi er meget begejstrede over, at disse data nu bliver tilgængelige på en platform af Statistas størrelse, slutter Jacob Lachmann.