Den danskstartede virksomhed Zendesk, der er blandt verdens førende inden for customer service håndtering, har netop åbnet to nye kontorer i Frankrig.

Det sker i kølvandet på, at selskabet har oplevet en hastig udvikling af deres franske forretning, hvor antallet af betalende kunder er steget med næsten 50 procent årligt. Blandt andet kan Zendesk skrive Quiksilver og Uber og naturligvis en stribe franske brands på kundelisten.

Om investeringerne i den franske del af forretningen siger Mikkel Svane – der i 2007 grundlagde selskabet sammen med Morten Primdahl og Alexander Aghassipour – og i dag er CEO for det børsnoterede firma:

– Vi ønsker at få endnu mere vækst i Frankrig og vil investere yderligere i regionen, fordi der findes nogle af de bedste talenter og et blomstrende startup-miljø.

– Frankrig er et hurtigt voksende centrum for teknologisk innovation med et digitalt økosystem, der begynder at kunne konkurrere med nogle af de førende regioner på globalt plan, og vi er meget begejstrede for at være en del af det.

Zendesk har i dag hovedkvarter i San Francisco og har kunder i 150 lande. Men en meget vigtig del af firmaets vækststrategi findes også i tilstedeværelsen i Station F, verdens største, samlede iværksætter-miljø under samme tag. Det ligger i Paris.

Her vil Zendesk sætte sig på 47 pladser ud af 3.000 for at bidrage til de lokale start-ups. Bagtanken er at have adgang til de hurtigste hjerner på campus, og så naturligvis at de skal lære at bruge Zendesk-værktøjerne.