En af landets største annoncører, Danske Spil, har nu afsluttet den store pitch vedrørende fem af spiludbyderens største brands, nemlig Lotto, Eurojackpot, Vikinglotto, Quick og Keno, som blev skudt i gang tidligere på året.

10 bureauer gik som tidligere omtalt videre til anden runde i udbuddet, der har en samlet kontraktsum på mindst 80 mio. kr.

Udbuddet kom i mål ved hjælp af en dialogbaseret udbudsform (udbud med forhandling), ”hvor der har været udvist utroligt højt niveau og meget flotte leverancer fra alle deltagende bureauer undervejs. Så det har været et tæt løb”, lyder det fra Pernille Wendel Mehl,  adm. direktør for Danske Lotteri Spil.

Nye samarbejdspartnere på alle brands

På den største delaftale, Lotto & Vikinglotto, faldt valget på reklamebureauet Robert/Boisen & Like-minded foran Hjaltelin Stahl.

På den anden delaftale, Eurojackpot og Keno, valgte Danske Lotteri Spil kombinationen Envision og dennes relativt nye erhvervelse, det kreative bureau Anew, foran & Co. og CP+B Copenhagen.

Anew pitchede med Envision i ryggen, og Danske Spil-opgaven styres af Anew i København.

Endelig kan en konstellation af Boye & Spellerberg og Mediacom glæde sig over at blive valgt på den tredje delaftale, Quick, foran Brandhouse og Robert/Boisen & Like-minded.

Boye & Spellerberg pitchede med Mediacom i ryggen, og Danske Spil-opgaven er med Boye & Spellerberg som lead-bureau.

Tilfreds marketingchef

Martin Dalsgaard Andersen, marketingchef for Danske Lotteri Spil, er godt tilfreds med de vindende bureauer:

- Vi glæder os til at starte samarbejdet op med de nye bureauer, det er en spændende rejse vi har foran os. Ud fra det materiale vi har set undervejs vil jeg godt afsløre at alle vores spillere kan begynde at glæde sig allerede nu.

Det betyder også, at der ikke blev genvalg til Danske Lotteri Spils hidtidige samarbejdspartner på de nævnte brands, men dét, understreger spiludbyderen, har intet at gøre med utilfredshed med det leverede arbejde gennem de seneste år.

- Slet ikke. Vi har haft et rigtig godt og stærkt samarbejde med & Co. og Hjaltelin Stahl og nået nogle vigtige milepæle på især Lotto, som vi kun er lykkedes med i fællesskab og de har – ligesom alle de andre deltagere i pitchen – budt ind med rigtig gode forslag i udbudsprocessen, siger Rikke Grønborg Crown, teamleder, Branding & Campaigns, hos Danske Lotteri Spil.

De tre nye aftaler træder efter planen i kraft i løbet af august.