Den gode fortælling har aldrig været vigtigere for organisationer og virksomheder, end den er i dag, og derfor er den gode og relevante historie også udgangspunktet for det nye nordiske bureau, OTW. 

Med mere end 175 ansatte og kontorer i fem byer træder OTW ind på den nordiske bureauscene som et af regionens største content-bureauer, og ambitionen er at være toneangivende på både strategi og indhold.

– Det fælles brand giver os en unik trækkraft på tværs af Norden. Vores fokus er at skabe fortællinger, så vores kunder kan skabe forandring, lyder det fra danske Datagraf og svenske OTW, der nu er fusioneret.

Begge selskaber var i forvejen ejet af Aller-koncernen.

Strategi er også et tilbud

– I det nye OTW kan vi både tilbyde kunderne rådgivning fra førende indholdsstrateger og historiefortællere samt muligheden for at eksekvere på tværs af platforme, siger Annette Bach, CEO for det nuværende Datagraf og det kommende OTW i Danmark.

– Kombineret med adgangen til Aller-koncernens samlede kompetencer i Norden, så mener vi, at vi kan tilbyde vores kunder noget ingen andre i markedet kan tilbyde i dag, 

Det nye OTW vil have både magasiner og digitale løsninger som et vigtigt forretningsområde – på samme måde som i Datagraf. Samtidig vil bureauet fokusere endnu mere på udvikling af strategi og produktion af indhold på tværs af medier og platforme. 

Det brede samarbejde og den tætte relation til Aller, giver desuden mulighed for at trække på en omfattende analyseafdeling, lyd- og videoproduktion, event og en række andre områder. 

Fakta

  • Den 16. maj skifter den danske Datagraf navn til OTW og markerer dermed et starten på det nye nordiske OTW-brand.
  • Det nye content-bureau kommer til at råde over 175 medarbejdere fordelt på kontorer i København, Aarhus, Stockholm, Malmø og Gøteborg. 
  • Den samlede omsætning kommer til at ligge omkring 200 millioner kroner. 
  • Det nye OTW består af to selvstændige virksomheder, som arbejder under et fælles navn. Den danske virksomhed vil fortsat være ledet af CEO Annette Bach, som siden 2017 har stået i spidsen for Datagraf. 
  • Bureauerne er samlet i Ahead Group, som ud over OTW i dag tæller svenske Make Your Mark og Narva, norske Red Ink, Uniform, OMG, NVFT og Hyper, finske Dingle og danske Aller CP.