Som en del af en global udrulning lancerer Dentsu Aegis Network nu dentsu X – gruppens tredje mediebureau – i Danmark. 

Bureauet bygger på alle eksisterende kompetencer i Dentsu-netværket, men er født ud af det digitale bureau Magnetix. 

Dermed går dentsu X i markedet som et selvstændigt tilbud og med et unikt rådgivende fokus, der dækker hele kunderejsen på tværs af ’egne’ og ’betalte’ medier. 

Medieafdelingen hos det digitale bureau Magnetix er vokset markant de seneste år. Dedikeret fokus på integration imellem kundens datapunkter og medieindkøbet er resulteret i en markant tilgang af kunder som fx Royal Copenhagen, Georg Jensen, LEGOLAND, Widex og Louis Poulsen.

Giver endnu bedre medieløsninger

Jesper Nyboe, Head of Media Buying & Optimization hos Magnetix, er udnævnt som Managing Director for dentsu X. Han ser frem til at skabe endnu stærkere medieløsninger for kunderne: 

– De sidste 6 år har vi været en medieafdeling i et digitalt bureau. Det krævede, at vi udviklede en klar kant og et overbevisende ’reason why’, så vores kunder ville rykke deres mediestrategi og indkøb over til os og væk fra et klassisk mediebureau. 

– Og det er gået over al forventning. I en tid hvor kundens egne data aldrig har været vigtigere, ligger digitalbureauerne inde med en række fordele, fordi vi sidder på data fra CMS, ESP, CRM osv. De fordele kombinerer vi nu med alle de mediakompetencer, der findes i Dentsu Aegis.

Komplet dataintegration

Mads Bredal, CEO Dentsu Aegis Network Denmark, er ikke overraskende enig med Jesper Nyboe: 

– Lanceringen af dentsu X er et resultat af 12 måneders forberedelse og en del af brandets udrulning i EMEA. Bureauets tech-tunge profil supplerer konstellationen med Carat og Vizeum perfekt, og vi har med dentsu X styrket vores tilbud til de kunder, der efterspørger en komplet dataintegration i deres medieindkøb.

Jimmi Eriksen, der er Director, Campaign Services hos Magnetix, ser store muligheder i, at medieteamet hos Magnetix nu er det tredje mediabureau hos Dentsu Aegis: 

– Dentsu X kan rådgive og implementere på tværs af alle kontaktpunkter, både de betalte og kundernes egne. Det er en helt unik position, som vi ikke ser hos nogen af de andre mediebureauer i branchen.

Bureauet har kontorer i 20 markeder og skyder i øjeblikket op i Europa, hvor Dentsu Aegis i Norge senest offentliggjorde akkvisitionen af det 100-mand store RED Group i april, som dermed også slutter sig til dentsu X brandet.

Fakta

Om Dentsu Aegis Network 

  • Dentsu Aegis Network beskæftiger over 45.000 personer i 167 lande. 
  • I Danmark har netværket 520 medarbejdere, fordelt med 220 på Christianshavn, 200 hos Magnetix og 100 på kontoret i Aarhus. 
  • Dentsu-netværket består af Carat, Vizeum, isobar, iProspect, Posterscope, MKTG, DDS, Motley, Data2Decisions og Amnet. 
  • I 2016 blev Magnetix en del af Dentsu Aegis Network. 
  • Og nu altså dentsu X.