I begyndelsen af 2016 etablerede medie Discovery Networks Denmark et digitalt videonetværk for at drive udviklingen inden for videoannoncering på digitale platforme.

Det digitale annoncørnetværk fik navnet Discovery Premium Video Network (PVN), og siden er en lang række af landets mest besøgte og brugte mediesites blevet en del af dette.

Nu pustes der endnu mere liv i netværket, da PVN og Gonzo Media har indgået et annoncesamarbejde omkring afvikling af kampagner på Gonzos danske YouTube kanaler.

Samarbejdet inkluderer afvikling af prerolls til danske seere på tværs af Gonzo Medias kanaler, og samtidig vil Gonzo Media stille videoindhold til rådighed for PVN fra kanalen IZIPIZI, som producerer dansk indhold inden for områderne gaming, tech og popkultur.

Det de unge vil have

Hos Discovery ser man frem til at atter at udvide netværket:

- Gonzo Media repræsenterer et meget stort og attraktivt publikum for vores annoncører, og med deres 800.000 unikke seere pr. måned, vil de bidrage til den store vækst i dækningen i PVN, siger Søren Notander Clausen, der er Partnership Manager hos PVN.

- Det vil også være en attraktiv mulighed for at nå ud til især unge målgrupper via WebTV annoncering hos Discovery. Samtidig vil adgangen til videoindholdet fra IZIPIZi bidrage til en øget vækst i resten af netværket, fortsætter han.  

Hos Gonzo Media ser CEO Martin Wiinholt en masse perspektiver i samarbejdet:

- Vi glæder os til et spændende samarbejde med Discovery Networks. Kreativitet og realtime-optimering af medieplaner er en del af Gonzo Medias DNA, og vi glæder os derfor til at kunne bidrage til Discoverys netværk med vores inventory, siger han.