Sidste år vandt Very en rammeaftale for community management for DSB Ung, og nu har DSB valgt at forlænge aftalen med Very.

Og resultaterne har været da også været fine.

Dels har der været en gennemsnitlig tilgang på 500 nye followers hver måned over det seneste år, og dels har den målrettede indsats og graden af involvering med målgruppen vist sig at have en positiv effekt på DSB brandet:

Den nyeste tilfredshedsundersøgelse viser således, at DSB Ung brugernes opfattelse af DSB skubbes i en positiv retning - hele 44 procent af de adspurgte er blevet mere positive over for DSB efter at have liket DSB Ung.

Og både resultater og aftale-forlængelse glæder naturligvis på bureauet:

- Vi er rigtig glade for den gode energi, der er i communitiet på DSB Ung, men det er klart, at holdningsændringen omkring DSB som organisation har stor værdi. Det er vigtigt at kunne vise vores kunder, at det giver mening på bundlinjen at investere i tilstedeværelse på sociale medier, siger Thomas Bjerg, ejer og stifter af Very.

Den daglige drift af DSB Ung er stadig funderet i den strategi, som Very vandt rammeaftalen på sidste år, og gennem tæt samarbejde har bureauet og DSB stort fokus på at sikre autenticitet i content, blandt andet ved at benytte brugernes egne billeder fra tog rundt omkring i landet.

På DSB Ung tilstræber man gennem content og tone-of-voice at tage udgangspunkt i brugernes virkelighed. Her

kan DSB indgå i dialog med brugerne, underholde, informere og svare på spørgsmål vedrørende de problemstillinger, de unge måtte møde i deres pendlerliv.

- Vi vil fortsat arbejde ud fra vores digitale filosofi, der er funderet i, at vi ikke ser verden som opdelt i online og offline - det er det, der er med til at sikre at vores content har høj troværdighed hos målgruppen, slutter Thomas Bjerg.

Very vandt sidst år også pladsen som et af de tre bureauer, der løser Koncepter og Digital-opgaver for DSB, og løser dermed en bred vifte af digitale opgaver for virksomheden.

Du kan følge DSB Ung på Facebook her.