Et af landets store marketing-budgetter har fundet nye hjerner, hjerter og skriveborde.

Det nye ”bureau”, der skal eksekvere på vegne af DSB kalder sig ”Togbureauet”, og bag det gemmer sig følgende navne:

Vinderne af den meget omfattende pitch er nemlig Konstellation & Republica og Nordlið, det tidligere RelationshusetGekko, der altså slog Mensch-Another-duoen, som også lå fint til i finalen.

– Togbureauet har givet et tilbud, der står på det stærke fundament, som Mensch og vi har skabt i de forgangne år, siger Lars Kaspersen, direktør for Kommunikation & Branding, DSB

– Det bygger samtidig fremsynet og realistisk videre på perspektiverne med digitaliseringen af vores trafikinformation og omnichannel-markedsføring.

– Sidstnævnte var et fokusområde i det mediebureauudbud, vi gennemførte for et år siden, og med Togbureauet som nyt reklamebureau tror vi på, at vi har fundet reklamebureauet til at løfte den kreative opgave, slutter Lars Kaspersen.

- Vi er helt utrolig stolte over at have vundet pitchen. DSB er en legendarisk kunde. Og sammen med Nordlid har vi etableret Togbureauet, hvis eneste kunde er DSB. Hele holdet glæder sig utrolig meget til at komme i gang, siger Susanne Lund, adm. direktør hos Konstellation & Republica.

Formelt skal kontrakten først underskrives den 19. december, og der er med andre ord en form for ”indsigelsesperiode”, før alle formaliteter er på plads. Og ud over Mensch-Another var også duoen & Co.-Magnetix i finalen.

Indtil videre har Mensch, Yellow og Very løst opgaver for DSB i den foregående periode, indtil de nye bureauer blev fundet.