Egmont Publishing, der i fjor bl.a. købte halvdelen af aktierne i Very Patchwork og en ejerandel i Search Marketing-bureauet s360, fortsætter bureau-opkøbene.

Denne gang drejer det sig om Ingager, der er Sveriges største digitale marketing bureau med fokus på Facebook og Instagram.

Egmont bliver den største aktionær i ejerkredsen og kommer til at eje bureauet i fællesskab med en række ledende medarbejdere, heriblandt stifterne af Ingager.

- Ingager passer perfekt ind i vores portefølje af selskaber inden for digitale marketing-services, hvor ambitionen er, at vi skal være førende i Norden. Ingager er et succesfuldt og veldrevet selskab, som er vokset hurtigt, lyder det fra Torsten Bjerre Rasmussen, der er CEO i Egmont Publishing, i en pressemeddelelse.

- De leverer effektive kampagner og skaber langsigtet værdi for deres kunder, og vi ser frem til at bidrage til deres fortsatte udvikling, fortsætter han.

En langsigtet strategi

Ingager blev grundlagt i 2011 og har i dag 55 ansatte og kontorer i både Stockholm og Berlin.

Bureuaet omsætter for ca. 100 mio. svenske kroner.

- Vi har ledt efter en stærk delejer med et langsigtet perspektiv - og netop det får vi med Egmont. Sammen skal vi styrke tilbuddene til vores kunder, udvikle virksomheden og udbygge en attraktiv arbejdsplads, siger Jimmy Jakobsson, CEO og medstifter af Ingager.

Egmonts forretningsområde Marketing Services fokuserer på digital kommunikation og content marketing og omfatter delejerskab i flere ledende nordiske virksomheder herunder som nævnt danske s360, Very Patchwork, svenske Klintberg Niléhn og KAN samt norske Sempro.

Den totale omsætning i porteføljeselskaberne voksede i 2017 til over 250 mio. kroner.