Egmont Publishing, der bl.a. producerer og udgiver magasiner og tilbyder nordiske virksomheder og brands tjenester inden for content markting og e-commerce, har fundet en ny partner, der skal sætte skub i koncernens marketing automation.

Selskabet er nemlig en del af Egmont Group, der har aktiviteter i 30 lande, hvor flere end 6.000 medarbejdere producerer indhold såvel offline som online til fx mere end 700 magasiner.

Valget faldt på danske Agillic, der står bag en marketing automation-platform, og målet med samarbejdet er for Egmont at øge kundetilfredsheden, mindske kundefrafaldet og øge opsalg.

Den samme begrundelse er lagt til grund for at virksomheder som Dagbladet Børsen, Storytel og Mofibo i løbet af det seneste års tid har valgt samme marketing automation-platform.  

Den helt rigtige kunde

Aftalen er kommet i hus i kølvandet på et samarbejde med en del af Egmont, TV 2 Norge, der således allerede i dag benytter Agillic-platformen til at kommunikere med deres kunder via medieselskabets streamingtjeneste SUMO.

- Egmont er en virkelig spændende kunde med et enormt potentiale, siger Rasmus Houlind, strategisk direktør hos Agillic.

- De har både en stor kundebase, mange produkter, en bred produktportefølje og de ligger  inde med en masse relevante kundedata. Dermed er der skabt de ideelle forudsætninger for at få mest muligt ud af vores software og vi ser frem til at assistere Egmont yderligere på deres digitale rejse, slutter han.